ایران، آماده کاشت یک‌میلیارد اصله درخت می‌شود و قرار است آبان‌ماه جاری۱۷۰ میلیون اصله نهال در نقاط مشخص شده برای کاهش انتشار کربن و احیای عرصه‌های طبیعی کشور کاشته شود.

درختکاری

همشهری - گروه سرزمین من: طرح کاشت یک‌میلیارد اصله درخت در دولت سیزدهم کلید خورد و از چندماه قبل به‌صورت ضربتی کار کاشت نهال‌ها در نهالستان‌های دولتی و خصوصی آغاز شد. حالا حالا رئیس‌ سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به خبرنگارانی که با او برای بازدید از جنگل هیرکانی به مازندران سفر کرده بودند، گفته است که از آبان‌ماه تا پایان اسفندماه سال‌جاری حدود ۱۷۰میلیون اصله نهال تهیه شده در طرح کاشت یک‌میلیارد اصله درخت در نقاط مختلف کشور کاشته می‌شوند.

عباسعلی نوبخت، البته به موضوع تازه‌ای نیز اشاره کرده و آن هم کاشت درخت در ۶۰متری سواحل شمال ایران براساس طرح مشاهده شده از موفقیت روسیه در کاشت درخت در سواحل خزر است. آغاز کاشت ۱۷۰میلیون اصله درخت از آبان‌ماه تا پایان اسفندماه سال‌جاری، نخستین گام اجرایی شدن طرح کاشت یک‌میلیارد اصله درخت در کشور است. اما ایران سالانه قابلیت تولید چه تعداد نهال را دارد؟ هزینه و نگهداری درختان کاشته شده چه میزان است و آیا ایران قادر به تامین بودجه تولید، کاشت و نگهداری از یک‌میلیارد اصله درخت خواهد بود؟

روزنامه همشهری با نگاه به اظهارات رئیس سازمان منابع طبیعی کشور اعدادی را استخراج کرده است که به‌رغم دشوار بودن تامین بودجه و هزینه و درخواست سازمان منابع طبیعی ایران از مردم برای مشارکت در بزرگ‌ترین طرح تبدیل ایران به سرزمین سبز، مشخص می‌کند کاشت یک‌میلیارد اصله درخت در کشور و حتی نگهداری از درختان غرس شده کار چندان دشواری نیست.

کد خبر 785900

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha