مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
۰ نفر

بهترین پیشنهاد برای پخت غذای ترکیه‌ای «لاه‌ماجون» است. این غذای پرطرفدار اصولا در وعده ناهار و گاهی شام سرو می‌شود. جالب است بدانید گاهی ترک‌های اصیل حتی به عنوان صبحانه کامل نیز از این غذا استفاده می‌کنند.

لاه‌ماجون

همشهری آنلاین: اگر شما نتوانید هر نوع غذای ترکیه‌ای را خوب و خوش‌طعم طبخ کنید، حتما می‌توانید این غذا را به بهترین نحو سرو کنید.

مواد لا زم

۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده
۳ عدد پیاز
۲ عدد متوسط سیب زمینی
۲ عدد فلفل چارلستون (فلفل بزرگ مخصوص ترکیه)
یک حبه سیر
یک  ق س رب گوجه 
یک ق س  سس گوجه
نمک، فلفل قرمز به مقدار لازم
جعفری به مقدار لازم
۲ /۱ فنجان روغن مایع
۲ /۱ یک کیلوگرم آرد
۴ پیمانه آب ولرم 
یک ق چ خمیر مایه 
۱۰۰ گرم کره

لاه ماجون از غذاهای پرطرفدار و راحتی است که ریشه‌اش به خوراک‌های عثمانی بر می‌گردد. این غذا در ابعاد مختلف، بزرگ و کوچک، درست می‌شود.

۱. ابتدا گوشت، پیاز و سیب زمینی، سیر، فلفل چارلستون و رب گوجه، نمک، فلفل قرمز، روغن مایع و جعفری را درون مخلوط‌کن می‌ریزیم تا خوب با هم مخلوط شوند و یک مایه یک‌دست به دست بیاید.

۲. آرد را درون ظرف ریخته و وسط آن را گود می‌کنیم و نمک و خمیر مایه را اضافه می‌کنیم و بعد کم‌کم آب‌ولرم را اضافه می‌کنیم و به آرامی هم می‌زنیم تا جایی که خمیر به دست یا قاشق نچسبد و ۱۰ دقیقه آن را ورز می دهیم.

۳. حالا از خمیری که درست کرده‌ایم چند تخم مرغ بزرگ درست می‌کنیم و می‌گذاریم ۲۵  تا ۴۵ دقیقه بماند تا خوب ور بیاید.

۴. حالا خمیرها را تک‌تک باز می‌کنیم و روی آنها کمی کره یا روغن حیوانی می‌زنیم. سپس مایه گوشت را که قبلا آماده کرده‌ایم روی خمیر می‌ریزیم و خوب پهن می‌کنیم و بعد خمیر را درون سینی فر می‌گذاریم. لاه ماجون را در تابه  هم می‌توانیم درست کنیم.  

۵. مدت پخت با سلیقه شما رابطه مستقیمی دارد؛ اینکه چقدر برشته یا نرم باشد، می‌توانید بیشتر یا کمتر در فر یا روی حرارت بگذارید.

کد خبر 785988
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha