دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

در پویش نذر بازگشت، زائرانی که با ماشین شخصی تا لب مرز آمدند، به جای اینکه تنها به شهرشان برگردند، به تعداد جای خالی خودرویشان، زائرانی که با آنها هم‌مسیر هستند را سوار می‌کنند.

پویش نذر بازگشت

جلوه عشق و همدلی را نه فقط در عمود به عمود مسیر آسمانی نجف به کربلا می‌توان دید و لذت برد که این عشق تا آن سوی مرزها هم جریان دارد. پیاده‌روی اربعین بهانه‌ای می‌شود برای یک دوستی دیرینه میان زائران کربلا. چطور و چرایش را از مسافرانی بپرسید که همسفرانشان را تا شهر خودشان همراهی می‌کنند. ماجرا از نیت چند زائر اربعین شروع شد و تسری پیدا کرد به کل جمعیت زائران و تبدیل شد به یک پویش سراسری به نام پویش «نذر بازگشت».
همانطور که می‌دانید تعداد زیادی از زائران اربعین با خودروی شخصی خود تا لب مرز می‌روند و خودرویشان را در پارکینگ می‌گذارند تا زمان برگشت. امسال هم ۷۰ درصد زائران با خودروی شخصی به مرز مراجعه کرده و خودروی خود را در پارکینگ‌ها قرار داده‌اند. در پویش نذر بازگشت، زائرانی که با ماشین شخصی تا لب مرز آمدند، به جای اینکه تنها به شهرشان برگردند، به تعداد جای خالی خودرویشان، زائرانی که با آنها هم‌مسیر هستند را سوار می‌کنند و با یک تیر چند نشان می‌زنند. اول اینکه بار ترافیک ناوگان حمل‌ونقل عمومی را کم می‌کنند، دوم اینکه زائران خسته از راه، دیگر برای پیدا کردن بلیت بازگشت به تب و تاب نمی‌افتند و به مشکل برنمی‌خورند و در نهایت اینکه برکت این کار خیر به شرکت‌کنندگان در این پویش می‌رسد.

کد خبر 786209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha