طبق آمارهای موسسه تحقیقاتی ایپسوس (Ipsos)، افزون‌بر یک سوم از مردم قاره اروپا در تامین معیشت خود مشکل دارند و یک نفر از هر ۲ اروپایی‌ می‌گویند که قدرت خرید آنها در سه سال گذشته کاهش یافته است.

صورت حساب

به گزارش همشهری آنلاین، موسسه تحقیقاتی ایپسوس در تازه‌ترین آمارهای خود که روز چهارشنبه منتشر شد، از کاهش قدرت خرید مردم ساکن کشورهای اروپایی خبر داده است.

طبق آمارهای این موسسه در بعضی از کشورها مثل صربستان، فرانسه، یونان، مولداوی و ایتالیا قدرت خرید مردم بدتر از سایر کشورها ارزیابی می شود.

بسیاری از مردم اروپا طی نظرسنجی که در این زمینه صورت گرفته است، کاهش قدرت خرید خود را با بالا رفتن قیمت سوخت و مواد غذایی ارزیابی کردند.

در کشورهایی مثل آلمان که جمعیت کمتری نسبت به دیگر کشورها دارند، نیز ۳۹ درصد مردم در ۶ ماه گذشته چنین وضعیت بحرانی را تجربه داشتند.

طبق آمارهای موسسه ایپسوس در ۶ ماه گذشته بیش از یک سوم خانوارهای اروپایی دارای نوزاد (۳۶ درصد) برای تامین نیازهای اولیه فرزندانشان با مشکل جدی روبرو بودند.

طی ۲ سال گذشته، شرایط معیشتی اکثر مردم اروپا دشوارتر شده است و بسیاری از اروپایی ها اعلام کردند برای مقابله با تورم و کاهش قدرت خرید مجبور به اتخاذ راهکارهای خاصی هستند.

طبق آمارهای منتشر شده ۳۸ درصد از مردم این قاره وعده‌های غذایی خود را کاهش داده اند و ۳۱ درصد از والدین از غذای خود می‌زنند تا فرزندانشان بتوانند وعده کامل مصرف کنند.

کد خبر 786553

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha