مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۴
۰ نفر

معمولا در ترکیب اکثر دسرهای کرم مانند، تخم‌مرغ یکی از مواد اصلی است. ولی آنهایی که به هر دلیل نمی‌توانند تخم‌مرغ بخورند قرار نیست هیچ‌ نوع کرمی هم نخورند.

دسر

همشهری آنلاین: کرم هلو از جمله دسرهای بدون تخم‌مرغ است که شما می‌توانید به جای هلو از دیگر میوه‌های مورد علاقه‌تان استفاده کنید.

مواد لازم

۳ /۱ یک پیمانه شیر سرد
۴ /۳  پیمانه سرخالی شکر
۲ /۱  یک ق س پودر ژلاتین
۳ /۱ پیمانه آب برای حل کردن ژلاتین
یک پیمانه آب هلو
یک ق م پوست لیموترش  رنده شده
۳ /۲  پیمانه خامه  شیرین شده وفرم گرفته
یک ق س آب لیمو ترش تازه

۱. آبمیوه (هلو یا هر میوه دلخواه فصل) را در قابلمه‌ای با شکر مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا شکر حل شود. البته باید دائم محلول را هم بزنید تا به خوبی در آب میوه حل شود. بعد از حل شدن شکر در آب میوه، محلول را از روی حرارت بردارید و شیر سرد را با آن مخلوط کنید.

۲. پودر ژلاتین را در ظرفی با آب جوش حل کنید. ظرف بزرگ‌تری را برداشته تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت بگذارید. وقتی که جوش آمد حرارت را ملایم کنید و کاسه کوچک‌تر محتوی پودر ژلاتین و آب جوش را در آن بگذارید (البته باید ظرف روی سطح آب بایستد). در همین حالت هم مخلوط پودر ژلاتین را مرتب هم بزنید تا در اثر حرارت بهتر در آب حل شود. به این روش حل کردن مواد، «بن ماری» گفته می‌شود.

۳. پودر ژلاتین حل شده را به مواد دیگر (آب میوه+ شکر) اضافه کنید و خوب هم بزنید. آب و رنده‌پوست لیمو ترش را هم در این مرحله می‌توانید بیفزایید و به مدت چهار دقیقه در یخچال قرار دهید.

۴. مواد سرد شده بالا- یعنی مخلوط آب میوه شیرین شده و ژلاتین حل شده و شیر- را به خامه فرم گرفته اضافه کنید و دوباره با یکدیگر مخلوط کرده و با همزن خوب بزنید تا مخلوط مواد با خامه ترکیب شوند.

۵ . قالبی که می‌خواهید دسر را در آن بریزید آماده کنید و دسر را با دقت در آن بریزید. قالب دسر را در یخچال قرار دهید تا خوب خودش را بگیرد. البته باید حدود پنج ساعت صبر کنید تا دسر خوب خنک شده و ببندد. بهترین حالت برای سرو کردن این دسر، سرد و خنک آن است.

نکته: قالب انتخابی‌تان حدود یک لیتری ‌باشد کافی است، البته شکل و فرم قالب بستگی به سلیقه شما دارد.

۶. بعد از اینکه دسر آماده شد می‌توانید آن را در ظرف مورد نظر برای پذیرایی برگردانید و با میوه‌های فصل تزئین کنید.

نکته: دیس یا بشقابی را که می‌خواهید دسر را در آن برگردانید، خوب و محکم دودستی به قالب بچسبانید و بعد آن دو را با هم برگردانید تا دسر به خوبی از قالب جدا شود و شکل آن به هم نخورد.

یه‌جور دیگه

خامه شیرین شده را اگر نتوانستید از مغازه‌های محل فروش لوازم قنادی تهیه کنید برای درست کردن آن باید ۲۵۰ گرم خامه ۳۰ درصد چربی بدون آب را با ۴/۱ پیمانه پودر قند مخلوط کرده و با همزن خوب بزنید. مخلوط را یک ساعت در فریزر قرار دهید و بعد از این مدت یک کاسه پر از یخ کنید و کاسه خامه را روی یخ‌ها گذاشته و با دور تند همزن بزنید تا خوب فرم بگیرد.

این دسر را به جای هلو با آناناس، شلیل و انبه هم با توجه به فصل می‌توانید درست کنید. به جای آب هلو می‌توانید از آب کمپوت هلو و به جای آب‌لیموترش می‌توانید از اسانس میوه دلخواهتان استفاده کنید.

فوت‌وفن

اگر قبل از ریختن دسر درون قالب کمی آن را خیس کنید دسرتان در آخر راحت‌تر از قالب جدا می‌شود و می‌توانید به راحتی آن را در ظرف مورد نظر برگردانید.

اگر پودر ژلاتین نداشتید می‌توانید از پنج ورق ژلاتین استفاده کنید.

از کجا بخریم؟

خامه شیرین شده و فرم گرفته را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم قنادی تهیه کنید.

کد خبر 786882
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha