این ملک کاربری مزروعی و مسکونی دارد و نیت واقف این است که در بخشی از زمین وسیع، خانه‌هایی برای اسکان موقت زوج‌های جوان بسازد و در اختیار آنها قرار بدهد.

محسن معروفی

به گزارش همشهری آنلاین، درباره بزرگ‌ترین واقف تهران آمار و ارقام مختلفی مطرح شده است. برخی محمود اقشار که یک میلیون‌مترمربع از اموالش را وقف امور فرهنگی کرده به‌عنوان بزرگ‌ترین واقف تهران معرفی می‌کنند عده از اسدالله ملک که بخش قابل اعتنایی از اموال و املاکش را وقف کرده نام می‌برند. به نظر می‌رسد نام محسن معروفی را باید به فهرست بزرگ‌ترین واقف‌های تهران اضافه کرد.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

دو سال قبل بود که یک قطعه زمین به مساحت ۳۳۱ هکتار و ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان که در شهرستان دماوند واقع شده در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری ثبت شد. واقف این قطعه زمین مرد خیراندیشی به نام محسن معروفی است که نامش به‌عنوان بزرگ‌ترین واقف قرن جدید در کشور به ثبت رسیده. محسن معروفی این موقوفه را که سه دانگ از ۶ دانگ یک قطعه زمین ۶۶۲ هکتاری در منطقه گیلاوند شهرستان دماوند است، با نیت کمک‌ به ایتام، بیماران، دانش‌آموزان و دانشجویان و زوج‌های جوان در اداره اوقاف ثبت کرد. این ملک کاربری مزروعی و مسکونی دارد و نیت واقف این است که در بخشی از زمین وسیع، خانه‌هایی برای اسکان موقت زوج‌های جوان بسازد و در اختیار آنها قرار بدهد.

بزرگ‌ترین واقف قرن جدید را بشناسید | وقف ۱۵هزار میلیارد تومانی

پدر محسن معروفی از خیّران مدرسه‌ساز تهران و اهل ری بوده و او می‌گوید با وقف این قطعه زمین راه پدرش را ادامه داده است. قرار است در بخش‌های دیگر این قطعه زمین ۳۳۱ هکتاری درآمدزایی صورت بگیرد و همه درآمدهای حاصله صرف ازدواج زوج جوان و ساخت خانه‌های وقفی در مناطق محروم و دورافتاده کشور به‌خصوص سیستان و بلوچستان شود. با توجه به وسعت و ارزش مادی این قطعه زمین، باید محسن معروفی را به‌عنوان بزرگ‌ترین واقف قرن جدید معرفی کنیم. البته این احتمال که مالک سه دانگ دیگر این زمین آن را وقف کند دور از ذهن نیست. اگر این اتفاق رخ بدهد، ملک ۶۶۲ هکتاری باید بزرگ‌ترین موقوفه پایتخت بدانیم.

معروفی می‌گوید ساخت مسکن برای زوج‌های جوان و نیازمند را به‌طور آزمایشی در منطقه محروم سیستان و بلوچستان شروع کرده و در آینده‌ای نزدیک در سایر شهرهای کم برخوردار کشور ادامه خواهد داد.

کد خبر 789226

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha