مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
۰ نفر

۴۱ سال پیش در چنین روزهایی خبر انفجار یک بمب در ترمینال خزانه و کشته یا  مجروح شدن ۲۵مسافر، افکار عمومی را به شدت تحت تاثیر قرار داد. اما جزئیات این حادثه چه بود؟

انفجار در ترمینال خزانه

همشهری‌آنلاین_ گروه سرنخ: روزنامه اطلاعات در ۳۰ شهریور سال ۶۱ نوشت: بر اثر انفجار بمبی که توسط مزدوران و ایادی و سرسپردگان شیطان بزرگ آمریکا در ترمینال خزانه تهران کار گذاشته شده بود.۲۴ تن از هموطنان بی‌گناه ما مجروح و یک‌نفر شهید شد.

گزارش خبرنگار اطلاعات که از صحنه دیدن کرده است، حاکیست که انفجار در ساعت ۱۰ و ۱۱ دقیقه صبح رخ داد و به گفته شاهدان عینی، در جنایتکار آن مزدور بمب را در نزدیکی انبار تعاونی شماره ۵ داخل یک ساک دستی کار گذاشته بودند که در میان جمعیت منفجرشد. شدت انفجار به حدی بود که شیشه‌های تعاونی ۵ به‌کلی خرد شد و فرو ریخت و خساراتی به این تعاونی وارد شد.

براساسی گزارش خبرنگار ما مجروحین بلافاصله توسط برادران کمیته و شهربانی به بیمارستان‌های آیت الله کاشانی، سوانح سوختگی، سینا و هفتم تیر منتقل شدند عده‌ای از مجروحان پس از درمان سرپائی مرخص شدند و تعدادی نیز به علت جراحات عمیق بستری شدند.

اسامی مجروحان به شرح زیر است: خادم جعفری (اهل افغانستان)، حسن جعفری (اهل افغانستان) ، ابراهیم افشینی تبار ، مرتضی قدیری، عباس توانا، اسماعیل اسحاقیان، محمد صادقی تکلو، علی اباذری، محمد صافی، شعبان احمد (اهل سوریه)، عبداله طباع (اهل سوریه)، اولی الله رضائی، بی بی تاج هاشمی، محمد یزدانی.

در این حادثه دلخراش یکی از مجروحان به نام محمد دوست زاده که دست و پایش قطع شده بود به بیمارستان سینا انتقال یافت ولی لحظاتی بعد به شهادت رسید.

کد خبر 789963
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha