مجموع نظرات: ۱
جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
۰ نفر

محدوده شرق تهران با وجود قله دماوند و دامنه‌های باز البرز جاذبه‌های طبیعی فراوانی دارد که می‌تواند یک روز زیبا و خاطره‌انگیز را برای تهرانی‌های همیشه فراری از دود و شلوغی فراهم کند.

آبعلی هراز

همشهری، یکی از جاذبه‌های شرق اطراف تهران، چشمه‌ هزار آبعلی است که در۶۰ کیلومتری شمال‌شرق تهران و شمال روستای ‌آبعلی قرار دارد.   آبعلی ۳ چشمه معدنی دارد که نخستین چشمه، آب معدنی است که در سال۱۳۰۷ پس از آغاز مطالعه آب‌های معدنی و گرم در ایران در بستر رودخانه مبارک‌آباد شناسایی شد. آب چشمه مزه مطبوعی دارد و بی‌بو و بی‌رنگ است. شاید باورش برایتان سخت باشد، اما این چشمه دلیل اصلی ایجاد کارخانه آبعلی در این منطقه بود. از محصولات معروف و نوستالژیک این کارخانه دوغ آبعلی بود که با ترکیب آب چشمه تولید می‌شد.  ph آب چشمه آبعلی هراز متمایل به اسیدی است و نوشیدن آن به تنظیم بیماری‌های دستگاه گوارش، کبد، لوزالمعده و روده و هضم سریع غذا کمک می‌کند. برای رسیدن به این چشمه در بزرگراه شهید بابایی به سمت شرق رانندگی کنید و وارد آزادراه تهران- پردیس شوید. بعد از گذر از کمربندی بومهن به سمت جاده هراز برانید. در مسیر جاده هراز به آمل به منطقه آبعلی می‌رسید. چشمه معدنی در شمال آبعلی قرار دارد.  

کد خبر 791631
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضاییان IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    محدوده شرق تهران با وجود قله دماوند؟!! چه صنمی به تهران داره؟!! 70 کیلومتر داخل خاک مازندران هست. مثل اینکه بگی ایران در شرق برج ایفل!