مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
۰ نفر

آبگرم قزوین، شهر بزرگی نیست، اما نامش خیلی‌ها را به این مقصد جذب می‌کند. این مکان از توابع شهر آوج محسوب می‌شود. خیلی‌ها به امید تسکین دردهایشان به آبگرم می‌روند؛ چون هم تمیز و هم به تهران نزدیک است.

آبگرم

همشهری - سعیده مرادی: در شهر آبگرم قزوین مجموعه آبگرم خرقان وجود دارد که آب آن از چشمه خرقان تامین می‌شود. در طول سال افراد بسیاری رای استفاده از این آب گرم و بهره‌مندی از مزایای آن راهی استان قزوین می‌شوند. البته دیدنی‌های شهر آب گرم تنها محدود به چشمه‌ها و حوضچه‌های آبگرم آن نیست. در کنار آبگرم، پل آجری خیلی قدیمی‌ای هم در شهر می‌بینیم که در دوره قاجار ساخته شده. این پل تاریخی هنوز سالم مانده است و از زیر آن، رودخانه می‌گذرد.

چشمه آبگرم خرقان

چشمه آبگرم خرقان، رسوباتی که از دوره چهارم زمین‌شناسی در حوالی آن وجود دارد، باعث شده تا آبگرم خرقان خاصیت درمانی زیادی داشته باشد. آب چشمه خرقان از میان رسوب‌های کربناته که روی سازندهای آهکی دوره ائوسن قرار گرفته‌اند، بیرون می‌آید. در این منطقه، گسلی از شمال شرق به جنوب غرب وجود دارد که این چشمه در قسمت انتهای جنوبی آن است. آب این چشمه از گروه آب‌های کلروره سدیک و بی‌کربناته کلسیک گرم، اسیدی و همراه با سیلیس است.

فصل طلایی تفریح

آبگرم قزوین در تعطیلات نوروز و تابستان خیلی شلوغ می‌شود؛ چون زمستان‌ها این منطقه برف‌گیر است و سرد اما به‌دلیل دمای بالای آب، بهترین فصل سفر به این منطقه پاییز است.

کد خبر 793037

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha