ارزش کل معاملات خرد دردادوستدهای روز دوشنبه با ۴۰۶میلیارد تومان کاهش به ۳هزارو۸۸۳میلیارد تومان رسید. این نشان می‌دهد ارزش معاملات خرد نسبت به روز یکشنبه ۹.۵درصد افت کرده است.

بورس تهران

به گزارش همشهری، آمارها همچنین نشان می‌دهد روند خروج پول از بازار سهام متوقف نشده است و همچنان برخی از سرمایه‌گذاران در حال خروج از بورس هستند. ضمن اینکه دلیل رشد بورس در مبادلات روز دوشنبه هم به افزایش تقاضا برای خرید سهام باز نمی‌گردد بلکه عمدتا ناشی از کاهش فشار فروش بوده است.

این به‌دلیل آن است که در یک هفته گذشته حجم فروش به‌میزان چشمگیری افزایش یافته بود و در مبادلات روز دوشنبه ‌اصطلاحا حجم فروش‌ها به کف میزان خود رسید.با وجود چنین اطلاعاتی فعلا نمی‌توان گفت که زمینه‌هایی برای رشد شاخص بورس فراهم است.

برای اینکه شاخص‌های بورس رشد کنند حجم تقاضا برای خرید سهام باید افزایش یابد و ارزش معاملات دست‌کم به ۱۰هزار میلیارد تومان برسد. این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که از یک طرف سیاست‌های پولی به‌گونه‌ای باشد که منجر به ورود پول به بازار سهام شود و از طرف دیگر سهامداران چشم‌اندازهای روبه‌رشدی برای بازار سهام متصور باشند. فعلا چنین شواهدی در بازار سهام وجود ندارد.

کد خبر 793462
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha