مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۲
۰ نفر

گروه شهری: خط تلفن 400 شرکت متخلف که ازنماهای شهری ومنازل شخصی شهروندان برای برچسب‌های تبلیغاتی استفاده غیرمجازکرده بودند، قطع شد.

معاون امور مناطق سازمان زیبا‌سازی‌ گفت: ‌با این اقدام تاکنون حدود 10 درصد از میزان الصاق این برچسب‌ها کاهش یافته است.

به گزارش همشهری، شورای شهر تهران در سال 86 طرح «پاکسازی سیما و منظر عمومی شهر تهران از برچسب‌های تبلیغاتی» را به تصویب رساند که براساس آن برخورد با متخلفان شدت گرفت.

مهدی گلشنی اظهار داشت:‌ بعد از اقدامات مصوب لایحه برخورد با شرکت‌های متخلف در زمینه برچسب‌های تبلیغاتی، رسیدگی به شکایات شهروندان در این خصوص در مجتمع 30 شورای حل اختلاف واقع در بزرگراه چمران بررسی می‌شود.

وی افزود: نمای شهر، متعلق به تمام شهروندان بوده وحفظ آن نیز جزء وظایف شهروندی محسوب می‌شود؛ به همین دلیل علاوه بر اینکه شرایط برای شهروندان فراهم شد تا خودشان به‌طور مستقیم وارد عمل شوند اما سازمان زیبا‌سازی‌ و ادارات زیبا‌سازی‌ مناطق همچنان به نیابت از شهروندان، پیگیر این تخلفات خواهند بود تا این معضل ریشه‌کن شود.

مهدی گلشنی‌ با اشاره به اینکه تاکنون 1000 مورد خط تلفن را شناسایی کرده‌ایم، ادامه داد:‌ به‌زودی 100 خط تلفن دیگر از این متخلفان قطع خواهد شد، ‌متخلفانی که تلفن آنها سال گذشته قطع شد نیز ضمن پرداخت جریمه نقدی، ‌متعهد به عدم‌تکرار این اقدام شدند.

معاون امور مناطق سازمان زیبا‌سازی‌ اظهار داشت:‌ برچسب‌های تبلیغاتی در مناطق 1، 2، 3، 5، 6 و 8 بیشتر از سایر مناطق نصب می‌شود، ‌همچنین 90 درصد برچسب‌های تبلیغاتی مربوط به صنف تخلیه چاه و لوله‌بازکنی است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه صرف شده برای پاکسازی این برچسب‌ها سالانه 3 تا 4 میلیارد تومان است که‌ با این هزینه می‌توان اقداماتی نظیر پیاده‌رو‌سازی‌، اجرای پروژه‌های نورپردازی، نقاشی‌های دیواری و احجام را انجام داد.

کد خبر 79416

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز