حمله برق آسای نیروهای حماس به اراضی اشغالی توسط رژیم صهیونیستی در روز شنبه نه فقط در حوزه طراحی منحصر به فرد و الهام بخش بود بلکه باعث شکل گیری یک خط مشترک عملیاتی در محور مقاومت شده است.

طوفان الاقصی

عملیات جنبش حماس چنان پیچیده و سطح بالا به مرحله اجرا رسید که رسانه های غربی سعی در نسبت دادن آن به قدرت های بزرگ نظامی از جمله ایران داشته اند این در حالی است که مقامات رسمی کشورها از جمله آمریکا اذعان کرده اند ایران در این عملیات دخالتی نداشته و همین اذعان ها حاکی از قدرت حماس در طراحی و اجرای یک عملیات بزرگ است عملیاتی که آنچنان پیچیده و سری بود که قطعا از هم اکنون ذهن برخی از کارگردانان برجسته سینما را برای ساخت فیلمی با این درون مایه درگیر خود کرده است.

عملیات حماس اگر چه در مرحله نخست به صورت گروهی اجرا شد اما به فاصله چند ساعت سایر گروه های مقاومت فلسطینی نیز از آن اعلام حمایت کردند و حتی برخی منابع از شکل گیری اتاق عملیات مشترک بین حماس، جهاد اسلامی و برخی دیگر از نیروهای جهادی خبر می دهند.

روز گذشته ابو حمزه سخنگوی سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی رسما از ورود این جبهه به جنگ خبر داد و گفت نبرد دیگر محدود به غزه نیست.

در آن سوی مرزهای سرزمین اشغالی هم موج همبستگی نیروهای مقاومت شکل گرفته است، در لبنان تحولات به سمتی پیش می رود که صهیونیست ها حتی از پرواز پلیکان ها از سمت شمال هم به وحشت می افتند، آن ها به خوبی می دانند نزدیک ترین احتمال برای گسترش دامنه نبرد غزه پس از کرانه باختری جبهه شمال یا همان حزب الله است.

سوریه دومین عضو محور مقاومت پس از لبنان است که ورود آن به منازعه اخیر دور از ذهن نیست و صهیونیست ها دیروز با حمله به فرودگاه دمشق و حلب زمینه گسترش دامنه نبرد را فراهم کرده اند.

 در عراق نیروهای کتائب حزب الله هشدار داده اند اگر آمریکا وارد معرکه غزه شود پایگاه های این کشور را آماج حملات خود قرار خواهد داد.

در یمن هم رهبران انصارالله به صراحت اعلام کرده اند آماده ورود به جنگ با صهیونیست ها هستند و حتی در یک ابتکار عجیب از محمد بن سلمان دشمن دیرینه خود خواسته اند زمینه اعزام نیروهای انصارالله به غزه را فراهم کند.

به این گستره می توان جغرافیای آفریقا هم افزود که شیخ زکزاکی رهبر برجسته شیعیان نیجریه این روزها در تهران است و حمایت از مقاومت از زبان او نیز به گوش می رسد.

کد خبر 796499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • US ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    3 8
    مرگ بر اسرائیل تروریست