دره‌های پایتخت یکی از جاذبه‌های گردشگری کمتر شناخته شده در تهران هستند، این مناطق گردشگری می‌توانند محل مناسبی برای گذراندن یک روز همراه با دوستانی باشد که به کوهپیمایی علاقه دارند.

دره هول چران

همشهری- مهدیه تقوی راد:‌ دره‌هایی که در هر یک از فصل‌های سال زیبایی‌های خاص خود را دارند و می‌توانند یک گردش به یادماندنی را برای شما ثبت کنند. دره هُول چران در منطقه نیاوران یکی از دره‌های زیبای پایتخت است که جهت آن  از شمال به جنوب و شیب آن به سمت دره «یک‌باغ» است. این دره از شمال به زیر دامنه‌های جنوبی قله کلکچال و از جنوب به گردنه سرچال بزرگ منتهی می‌شود. هول چران دره‌ای است با شیبی تند و خاکی با سنگ‌های ریز و درشت. یال سمت راست این دره بلند است اما یال سمت چپ آن چندان بلند نیست. این دره در شرق مقبره شهدای گمنام از بالا به پایین امتداد دارد.

هول چران، زیر سایه کلکچال

 راه دسترسی:

برای رسیدن به دره هول چران از خیابان نیاوران  وارد خیابان فیضیه شوید و سربالایی این خیابان را به سمت کوه‌ها بالا بروید. در نهایت پس از حدود ۱.۵کیلومتر بالا رفتن به پارک جمشیدیه و  ورودی دره می‌رسید. از طریق جاده منتهی به اردوگاه بعد از گردنه سرچال بزرگ و از طریق اردوگاه کلکچال می توانید خودتان را به هول چران برسانید.

کد خبر 796852
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha