رئیس سازمان صدا و سیما در پاسخ به اظهارات یکی از بازیگران درباره ضرورت باز بودن درهای سازمان به روی هنرمندان این نکته را مطرح کرد: خیلی‌ها تصور می‌کردند ما دور سازمان را سیم خاردار کشیده‌ایم؛ در حالی که الان آمده‌اند و مشغول مذاکره با سیمافیلم‌اند.

جبلی

به گزارش همشهری آنلاین، موضوع باز بودن درهای سازمان صدا و سیما را پیمان جبلی از همان بدو شروع مسئولیت خود به عنوان رئیس رسانه ملّی مطرح کرد. او همواره در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره بازگشت چهره‌ها این نکته را یادآور می‌شد. با رفع مشکلات «سرزمین مادری» کمال‌ تبریزی بعد از ۱۰ سال توقیف ابتدا به تلوبیون و از پنجشنبه گذشته روی آنتن شبکه سه سیما این نکته جدّی‌تر به نظر می‌رسد که برخی از برندها مهیای بازگشت‌اند. 

این نکته را به گونه‌ای غیرمستقیم پیمان جبلی رئیس رسانه ملّی در اظهارات جدید خود به آن اشاره کرده است؛ وقتی که در پاسخ به سؤال یکی از بازیگران سریال «عشق کوفی» می‌گوید: در سازمان به روی همه هنرمندان باز است؛ این ادعا نیست، بلکه آن را اثبات کردیم. خیلی‌ها تصور می‌کردند که ما دور سازمان سیم خاردار کشیده‌ایم؛ درحالی که اکنون آمده‌اند و مشغول مذاکره با سیمافیلم هستند.

جبلی ادامه داد: اتفاقاً برخی هنرمندان به‌اشتباه، خودشان حضورشان را در رسانه ملی کمرنگ کرده‌اند. هیچ‌کس از آن‌ها نخواسته است که بروند، بلکه برعکس ما خواستیم که بمانند طرح بدهند، بازی کنند و اجرا کنند. با این‌حال ما به دیدگاهشان احترام می‌گذاریم و معتقدیم صداوسیما خانه هنرمندانی است که می‌خواهند به هویت و تاریخ این ملت خدمت کنند. مسئولان خدمتگزار تولید و محتوا هستند و شما هنرمندان و برنامه‌سازان صاحبان اصلی سازمان هستید.

گمانه‌زنی‌هایی درباره ادامه ساخت سریال‌هایی همچون «زیرخاکی» و «پایتخت» و بازگشت برخی از چهره‌ها به تلویزیون دوباره درصدر خبرهای کانال‌های مجازی و برخی رسانه‌ها قرار گرفته است. همچنین مجوز دادن به برنامه جدید مهران مدیری در شبکه نمایش‌خانگی توسط رسانه ملی هم می‌تواند یکی از نشانه‌های دیگر این اتفاق باشد. 

اما این اظهارات را پیمان جبلی رئیس رسانه ملّی در تجلیل از هنرمندان مجموعه نمایشی «عشق کوفی» مطرح کرد. او در این مراسم  تولید اثر نمایشی درباره رویدادها و شخصیت‌های بزرگی چون واقعه کربلا و حضرت سیدالشهدا(ع) را کار دشواری دانست که معمولاً کمتر کسی به سراغش می‌رود، چرا که ممکن است حق مطلب به خوبی ادا نشود، سازنده مورد نقد قرار بگیرد و یا به‌دلیل هزینه‌های سنگین، اصلاً کار تاریخی شروع نشود و یا در میانه راه دچار مشکل شود.

او همچنین گفت: همین امر باعث شده که به نظر برسد رسانه ملی، سینما و دیگر نهادها در این زمینه کم‌کارند.

رئیس رسانه ملی افزود: این‌که بعد از گذشت چندین سال از ساخت سریال مختارنامه، یک اثر نمایشی دیگر درباره واقعه عاشورا ساخته شد، شجاعت، انگیزه بالا و حسی قوی می‌خواهد.

رئیس رسانه ملی پرداختن به موضوعات تاریخی و کار کردن برای اهل بیت(ع) و انتقال مفاهیم دینی را به نسل بعد، امری ضروری دانست و ضمن تبریک به نویسندگان جوان و خوش‌قریحه سریال عشق کوفی، اظهار کرد: شما بهترین روش و الگو را برای نزدیک‌شدن به رویدادی چون عاشورا انتخاب کردید؛ به این معنا که از کنار آن عبور کردید، سایه عاشورا روی کار افتاده است و ما خود واقعه را به‌طور مستقیم نمی‌بینیم؛ اما حس و حال کربلا و عاشورا را درک می‌کنیم.

وی به سختی‌های رعایت ریزه‌کاری‌های محتوایی در ساخت سریال‌هایی درباره شخصیت‌ها و قهرمانان نیز اشاره کرد و گفت که با همه این‌ها، مخاطب کار را دید و پسندید. لازم است از سازمان اوج نیز برای شجاعت و شهامتش در ساخت این کار قدردانی کنم.

وی ادامه داد: علی‌رغم برخی عقاید مبنی‌بر تغییر ذائقه مردم و عدم تمایل به سمت آثار ملی و دینی، حاصل تجربه زیسته دوساله اخیر این است که اتفاقاً اگر ما روی موضوعات مرتبط با هویتمان کار کنیم که کربلا، شهدای دفاع مقدس و انقلاب جزو آن‌هاست، بیشترین مخاطب را خواهیم داشت که «موقعیت مهدی»، «عاشورا» و «حسینیه معلی» از مصادیق اخیر آن است.

وی با بیان این‌که اگر هوشمندانه، هنرمندانه و با دقت به سراغ این موضوعات برویم، بیشترین و بهترین مخاطب را خواهند داشت، گفت: سریال عشق کوفی نیز توانست ذائقه جدیدی را در این حیطه شکل دهد.

البته در ادامه محسن برمهانی معاون سیما از سازمان اوج به خاطر ساخت چنین مجموعه‌ای تقدیر و تشکر کرد. 

همچنین محسن دریالعل مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان اوج، سعید سعدی تهیه‌کننده این مجموعه نمایشی، حسن آخوندپور کارگردان و چند تن از بازیگران نکاتی را مطرح کردند.

کد خبر 796915

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 33
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 44
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    67 24
    مردم به شادی نیازدارندخداروشکرشاید80درصدماهوراه دارند
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
      6 18
      باشه تو راست میگی...
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      0 4
      آخه حتما تو هم ماهواره داری به همین دلیل که حرف حق در شما اثر نمی کنه
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    76 28
    واقعا کی تلوزیون می‌بینه، عملا ب شعور مخاطب توهین میکنه، حتی فیلم های سینمایی هم بقدری مزخرف سانسور میشه و بد دوبله که غیرقابل تحمل
    • محسن IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
      5 13
      خیلیا میبینن.همین الان اپلیکیشن تلوبیون بیش از ۲۰ میلیون نصب فعال داره. تلوبیون چی نشون میشه؟ برنامه های صدا و سیما
  • اقاسی IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    53 17
    خخخخ یه طوری میگن بعداز ده سال توقیف روی آنتن رفت که انگار اون فیلمه رو آنتن رفته ،اینقدر از اینو و اونور و پس و پیشش زدند که اساسا فقط نام فیلمو یدک می‌کشه
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    48 19
    چطور حرف از امدن و مذاکره کردن میزنید در صورتیکه شایعه حضور مجدد ۲ مجری وضعی در سازمان به وجود اورد که جنابعالی بخاطر حمایت از یک فرد که به گفته سازمان ۵ درصد بیننده داره و برنامه ورشکسته هست ،معاون شبکه رو اخراج کردین و ... گاهی با رفتن فقط ۱ نفر میشه جلوی رفتن خیلیها رو گرفت
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    62 21
    همه‌ی‌ مجری‌ها‌ و برنامه‌های‌ خوب‌ را از ما‌ گرفتید. الان‌ دیگه‌ برای‌ این‌ حرف‌ها‌ دیره
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    49 19
    دیگه‌دیره‌دیگه‌دیره‌ دل‌جای‌دیگه‌اسیره
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    39 12
    سطح مدیران خیلی افت کرده
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    47 11
    ما که با ماهواره مخالفیم ولی سیمای میلی و جناحی جبلی را هم حاضر نیستیم نگاه کنیم . حیف از این همه بودجه که خرج سیمای بی خاصیت میشه
  • علی IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    21 64
    بیخودی جوسازی نکنین تلویزیون بیننده خودشو داره هرچی باشه بهتر از ماهواره و سینما و نمایش خانگی و فضای مجازی هستش که همش بدآموزی داره
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    31 22
    کاش‌‌صداوسیما‌درنمایش‌خانگی‌دخالت‌نمی‌کرد‌نخود‌هر‌آش حناتون‌رنگ‌نداره حرفات‌راسته‌واقعا
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    40 11
    میخواد سیم خاردار باشه یا نباشه . مهم اینکه مردم دیگه به شماها هیچ اعتمادی ندارن بازیگران هم اینو فهمیدن
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    34 15
    جبلی مردم شادی میخوان خداراشکرهمه مردم ماهواره دارند ونیازی به صداوسیما وسانسورشما ندارند
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    29 11
    خدا را شکر که بیشتر مردم ایران ماهواره دارند ودر آینده خیلی نزدیک هم اینترنت ماهواره ای جای این اینترنت کنونی را خواهد گرفت ودیگر هیچ
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    30 11
    تلوزیون کسی نگاه نمی کنه
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    27 11
    تلویزیون ایران همش اعصاب خورد کنی هست ن فیلم خریداری میکنن ن ی بودجه برای فیلم خب میدن همش فیلمها شد پلیس بازی
  • حمید رصا NL ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    26 10
    تلویزیون شده اخبار و خبر هر کانالی میزنی سیاسی و خبر خسته شدیم هیچ‌‌ برنامه شاد نداره نه سریال طنز نه موسیقی هیچی هیچی بازم گلی به جمال ضرغامی بخدا
  • احمدی IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    6 22
    تلویزیون صدا و سیمای جمهوری جای آدم های خائن نیست که هروقت دلشون بخواد بیان و برن و بااحساسات مردم بازی کنن حتی اگه مخاطب کم هم بشه.افرادی که به ۱۵ سال پیش نگاه کنیم میبینیم طرف نمیتونه راه بره الآن لگدمیزنه مثل همین مدیری و ...
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    6 22
    تلویزیون ایران واقعن مخاطبین بسیاری دارد ماهواره جز برنامه های هرزه چیز دیگری ندارد خیلی ها جدیدن ماهواره را کنار می زارن از گذشته خود پشیمان هستن چرا از ماهواره استفاده کردند و به بچه های خود آسیب زدن
  • اسماعیل IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    25 1
    سلام و عرض ادب و احترام. در جمله ای فرمودن به همه دیدگاه‌ها احترام میزاریم که دروغی بیش نیست چون به هيچ عنوان دیدگاه غیر هم سو را نمیتابند و رفتن عادل بقیه اینو تصدیق میکنه. احترام گذاشتن یعنی بشینی رودرو و بحت و گفتگو کنی نه شعار یکطرفه بدی. راست میگی یه نظرسنجی بزارید ببینید چقدر ببیننده دارید در مقابل هزینه‌های انجام شده.
  • SE ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    15 3
    فیلم و سریالهایی که همش تیرگی، سیاهی، فلاکت و کج سلیقگی و چادر سیاه را نشون میده همون بهتر که نباشه.
  • مهدی IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    22 0
    ایکاش سیستمی ساخته می‌شد تا شما آنلاین تعداد بینندگان خود را می‌دیدید
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    15 0
    ان شاء الله خبرای خوب وروزهای خوب بازگشت عزیزان هنرمندبابرنامه هاشون.... مدیری رامبدجوان سروش صحت عادل فردوسی پورسریال پایتخت و... همه جمع بشیم دورتلویزیون ودوباره تلویزیون وروشن کنیم.
  • عبدالرضا غیایی شاملو IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    13 5
    مگر هنوز هم شبکه یک و دو و سه فعال هستن؟
  • ناشناس IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    12 0
    الان خسارت این ده سال رو کی به تهیه کننده میده خیلی راحت میگه ده سال توقیف بوده
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      0 2
      دوست عزیز مگه جناب جبلی سریال را توقیف کردند که به ایشون گلایه نیکتید؟ انگار یادتون رفته که کیا با رفتار ناصحیحوقضاوت عجولانشون ده سال باعث توقیف سریال شدند وخیلیاشون هنوزم قبول ندارند که اشتباه کردند.
  • فرشته IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    12 0
    جبلی،صدا و سیما قبل از تو یکم بهتر بود
  • رضا IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    8 1
    در این چند سال اخیر شاید پنجاه در صد مردم علی رغم میل باطنی به ماهواره روی آوردن. مخصوصا تو این دوسال اخیر که تلوزیون تحویل قشر خاصی شده و محلی برای تحقیر توهین بزرگان ملی شده.
  • ایرانی آباد و آزاد IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    10 0
    صدا و سیما با چندین لشگر و کارمند و حقوق بگیر و شبکه های بی خاصیت فقط هزینه اش را مردم بیچاره میده وگرنه در خدمت مردم نیست و بلندگوی جناح خاص سیاسی است متاسفانه !!!!
  • شهروند IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    6 1
    جبلی جان درطی گذشت عمر چندین سال tv ایران، این همه خودکامگی و قشری نگری واقعا باعث فرارهنرمندان و دلزدگی مردم ازتماشای tv تحت حمایت حاکمیت نشده است ؟!موفق باشی
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    2 0
    بهترین حالت برای ارزیابی میزان تماشاگران صدا و سیما اینه که یارانه رو روی اون اعمال کنند. مثلا یک مبلغ مشخصی برای حساب هر فرد واریز کنند؛ اگر خواست از اون مبلغ برای تماشای تلوزیون استفاده کنه. در بهترین حالت برخی برنامه های ورزشی مثل فوتبال میتونه این هزینه رو به صدا سیما برگردونه!