چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

محمد رضا جمالی: رسانه عمومی و ملی همانطور که از نامش پیداست، متعلق به همه مردم است و همانطور که انتظار می‌رود باید با نگاه ملی و در نظرداشتن خیر و مصلحت عمومی به انعکاس اخبار و فعالیت‌ها بپردازد.

امروزه در کلانشهر تهران مدیریت شهری بسیاری از اقدامات رفاهی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی را انجام می‌دهد که آثار آن در شهر کاملا ملموس است و شهروندان تهرانی به کرار رضایت خود را از اینگونه اقدامات اعلام کرده‌اند، اما بنابر ملاحظاتی که کاملا روشن است، این خدمات از تریبون رسانه ملی در معرض دید عموم قرار نمی‌گیرد.

حجم و مقایسه فعالیت‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی امروز تهران با گذشته و بررسی حجم خروجی اخبار و برنامه‌های رسانه ملی، گویای این واقعیت است که از منظر اطلاع‌رسانی فعالیت‌های صورت گرفته در شهر به مردم آنگونه که شایسته بوده، اقدامی مناسب انجام نشده است.

انتظار مردم فهیم این است که رسانه عمومی کشور با دیدی منصفانه به ارائه فعالیت‌های مدیریت شهری اقدام کند. همچنین ذکر این نکته ضرورت دارد که کسی منکر نقادی در حوزه عملکرد مدیریت شهری نیست و اساسا از هرگونه نقد و پیشنهادی استقبال می‌شود، اما این انتظار می‌رود که چرا از نقادی‌ها بوی انصاف برنمی‌خیزد.

به هر حال، هر تلاشی که برای گره‌گشایی از مشکلات شهروندان انجام می‌گیرد، وظیفه‌ای همگانی است که همگان مسئولیت دارند و رسانه‌هایی که عنوان عمومی و ملی دارند، یقینا مسئولیت بیشتری دارند.

کارهایی که در تهران انجام می‌شود به‌عنوان ام‌القرای جهان اسلام و مرکز ایران اسلامی یقینا خیر و صلاح آن به همه ایران و ایرانیان برمی‌گردد و شایسته نیست که آنها را از مزایای اطلاع‌رسانی توسط رسانه عمومی و ملی محروم کنیم.

کد خبر 79697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز