صبح امروز مردم ایران با یک خبر شوکه‌کننده از خواب بیدار شدند: قتل کارگردان معروف و همسرش در ویلای شخصی‌شان در البرز.

داريوش مهرجويي

به گزارش همشهری آنلاین،‌خبر قتل مرحوم داریوش مهرجویی و همسر نویسنده‌اش وحیده محمدی‌فر، آنقدر تلخ و غیرمنتظره بود که به سرعت طول و عرض فضای رسانه‌ای کشور را درنوردید و به «تیتر یک» بسیاری از سایت‌های خبری تبدیل شد.

برای اهالی خبر اما فراگیر شدن چنین خبری چندان عجیب نبود؛ چراکه حواشی زندگی هنرمندان و چهره‌های مشهور بواسطه برخورداری از «ارزش خبری شهرت» همیشه مخاطب خود را داشته است چه برسد به اینکه پای یک حادثه - آن‌هم از نوع قتل- در میان باشد و ارزش خبری آن را دوچندان کند.

درگیر شدن جامعه با این جنس اخبار در گذشته نیز سابقه داشته و سرقت از سلبریتی‌ها یا فوت آن‌ها گاهی به تیتر یک اخبار تبدیل شده است. مرگ مشکوک کیومرث پوراحمد، سرقت گردنبند علی دایی، دستبرد به خانه بهاره رهنما و دزدیدن دلارهای عادل فردوسی‌پور نمونه‌هایی از این اخبار در طول سال‌های اخیر هستند.

 اما در کنار خبر قتل مرحوم مهرجویی و همسرش، آنچه در فضای مجازی و از سوی برخی کاربران به اندازه خبر قتل این هنرمند و حتی بیشتر از آن مورد توجه قرار گرفته، پستی است که گفته می‌شود خانم محمدی‌فر (همسر مرحوم مهرجویی) چندی پیش درباره "تهدید شخصی ناشناس با لهجه غیرایرانی" در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است.

بازنشر آگاهانه یا ناآگاهانه این پست آن‌هم ۹ ماه پس از انتشار آن در صفحه شخصی خانم محمدی‌فر و همچنین انتشار مصاحبه جدیدی از او درباره تهدید شدن با چاقو این گمانه را تقویت می‌کند که برخی جریان‌های فرصت‌طلب با وقوع این قتل به دنبال ماهیگیری از این آب گل‌آلود هستند تا تکه دیگری از پازل افغان‌ستیزی اخیر در ایران را تکمیل کنند.

و شاید اگر کمی بدبین باشیم، این فرضیه هم دور از ذهن نباشد که قتل فجیع مرحوم مهرجویی توام با تداعی درگیری قبلی همسرش با یک تبعه افغانستانی در افکار عمومی، ادامه همان پروژه‌ای است که ماه گذشته با انتشار گسترده اخبار مهاجرت اتباع افغانستانی به ایران و تهدیدات امنیتی آن‌ها کلید خورد و اکنون که این پروژه‌ی بحران‌آفرین با شکست مواجه شده، برای ساخت فصل جدید آن، چه کسی بهتر از یک کارگردان مشهور!

کد خبر 797626
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 14
  • محمود IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    14 0
    قاتل هر بی شرفی بوده خدا لعنتش کند ، کارش شبیه مغول بود .
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
      16 7
      مغول نه افغان !
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    8 1
    ... ... ... ... ... ...لعنت به هرکه انکار کنه. میدونستیم اینهمه جنایات در کشور رو بابت سیاست لاپوشانی می کنید. ... ... فردا دامن خودتون رو میگیره.
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    16 2
    شاهچراغ کار افاغنه نبود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قتل در صحن امام رضا کار افاغنه نبود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا چشم به بدیهیات می بندید؟ ... ... ... ... .. ... ... ... ... ... ... !
  • خودم IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    2 1
    احتمال می دهم که کار کلثوم باشه فرار کرده و اومده و اینها رو خفه کرده ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    9 3
    کار کار افغان هست