مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

لوبیاپلو از آن غذاهای مردانه است که بیشتر دوست داری روز تعطیل قابلمه را برداری و بروی یک جای خوش آب و هوا و اتراق کنی و لم بدهی و ناهارت را بخوری؛ ناهاری که لوبیاپلوی پرگوشت است با ته‌دیگ چرب و چیلی؛ ناهاری که یک مزه دیگر می‌دهد. یک لوبیاپلوی متفاوت با دستپختی مردانه.

لوبياپلو

همشهری آنلاین: آشپزهای نیمه‌حرفه‌ای! حالا وقت لوبیاپلوست. با ما باشید.

مواد لازم  

۶ پیمانه برنج
۴۰۰ گرم 
گوشت گوسفند
۳ عدد پیاز
۴۰۰ گرم لوبیا سبز
نمک و زعفران 
به میزان کافی
۱ پیمانه روغن
۲ قاشق غذاخوری
 رب گوجه‌فرنگی

۱. اول کار مرحله اشک‌ریزی است. پیازها را خرد کن و بعد در حرارت کم سرخش کن. حواست به رنگ پیازها باشد. باید طلایی باشند. قرار نیست بسوزانی‌اش و غذای سیاه درست کنی.

۲. حالا گوشت‌های خردشده را با پیازها مخلوط کن و خوب هم بزن تا سرخ بشه. حرارت باید کم باشه تا رنگ گوشت تغییر کنه. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کافی است.

۳. حالا لوبیاهای خردشده شسته شده را به مواد اضافه کن. در این مرحله باید یک یا دو لیوان آب به مواد اضافه کنی تا موادت خوب بپزد. یک ساعت باید روی حرارت ملایم، موادت خوب بجوشد تا آماده رفتن میان برنج بشه. حرارت را زیاد نکن چون هم گوشت نمی‌پزد و هم ممکن است غافل شوی و موادت بسوزد. اینجا نمک، زعفران و ادویه را اضافه کن. رب هم فراموش نشود.

۴. بعد از اینکه موادت خوب پخت، باید به فکر آبکش کردن برنج باشی. اول یک قابلمه بردار و درونش آب بریز و بگذار روی حرارت تا جوش بیاید. وقتی آب جوش آمد، برنجت را که از قبل خیس کرده‌ای بریز داخل آب جوش. بعد از اینکه برنج آماده آبکش شد - سه خط روی برنجت افتاد - قابلمه را از روی حرارت بردار و آبکش کن.

۵. حالا مرحله ریختن مواد داخل برنج است. به این مرحله می‌گویند لایه به لایه ریختن مواد. اول ته قابلمه را با نان بپوشان تا ته دیگت خوشمزه‌تر شود. بعد یک لایه برنج بریز و بعد یک لایه از مواد گوشت و لوبیا. همین‌طور ادامه بده تا مواد و برنجت تمام شود. بعد در قابلمه را دم‌کنی بگذار تا خوب دم بکشد. حرارت هم باید کم باشد. بعد از ۳۰ تا ۴۵ دقیقه لوبیاپلویت آماده است.

کد خبر 798624
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha