سفر اخیر رئیس‌جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی در شرایطی انجام شد که جنایت رژیم صهیونیستی در کشتار هزارن کودک و بیمار در بیمارستان «المعمدانی» واکنش‌های گسترده‌ای را در افکارعمومی جهان به‌دنبال داشته‌است و انتقادها از مقام‌های آمریکایی به‌دلیل حمایت گسترده در هرگونه جنایت صهیونیست‌ها افزایش یافته‌ا

سفر بایدن

همشهری‌آنلاین_گروه سیاسی: دراین میان اما سفر رئیس‌جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی، مهر تایید دیگری بر حمایت بی‌قید و شرط کاخ‌سفید از رژیم‌صهیونیستی به‌حساب می‌آید. این درحالی‌است که مقام‌های آمریکایی در سطوح مختلف بارها تاکید کرده‌اند حمایت واشنگتن از تل‌آویو هیچ محدودیتی ندارد و کمک‌های آمریکا بدون هیچ شرط و شروطی روانه سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.

دلیل پذیرش ریسک سفر

یک کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه حتی اگر رئیس‌جمهور آمریکا به تل‌آویو هم نمی‌رفت، حمایت بی‌چون و چرای واشنگتن از رژیم‌صهیونیستی مشهود بود، به همشهری‌آنلاین گفت: سفر رئیس‌جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی، مهر تایید دیگری بر حمایت بی‌قید و شرط کاخ‌سفید از رژیم‌صهیونیستی بود.

امیرعلی ابوالفتح افزود: سفر بایدن به تل‌آویو آنقدر برای رژیم‌صهیونیستی مهم بود که به‌گفته نتانیاهو، بایدن نخستین رئیس‌جمهوری‌ است که پس‌از آغاز جنگ در غزه، به تل‌آویو سفر کرده‌است، آن‌هم در چنین شرایط ناپایدار امنیتی که ریسک چنین سفری دراین سطح را افزایش می‌دهد.

اهداف اصلی و فرعی سفر بایدن به تل‌آویو چیست؟ | آمریکا چه قوت‌قلبی به رژیم‌صهیونیستی می‌دهد؟

نقش‌آفرینی آمریکا

وی با بیان اینکه این سفر نشان‌دهنده عمق حمایت‌های راهبردی آمریکا از این رژیم است، عنوان‌کرد: در روزهای اخیر نیز شاهد حمایت‌های مستمر کاخ‌سفید از رژیم‌صهیونیستی بوده‌ایم؛ از وتوی پیش‌نویس الزام رژیم‌صهیونیستی به توقف جنگ در غزه گرفته تا ارسال ناو هواپیمابر به منطقه و کمک‌های مالی و تسلیحاتی، همه و همه نشان‌دهنده حمایت همه‌جانبه آمریکا از رژیم‌صهیونیستی است.

ابوالفتح افزود: در کنار هدف اصلی بایدن از سفر به سرزمین‌های اشغالی، می‌توان به هدفی فرعی هم اشاره کرد؛ گفته می‌شود بایدن دراین سفر می‌کوشد جنگ از مرزهای غزه گسترش نیابد و از گشودن شدن جبهه تازه‌ای در مرزهای شمالی جلوگیری شود تا مبادا پای حزب‌الله لبنان و سایر گروه‌های محور مقاومت به تحولات جاری باز شود.

یک سناریوی دیگر

این کارشناس مسائل آمریکا اظهارکرد: سناریوی مطرح دیگر درباره اهداف سفر بایدن این است که رژیم‌صهیونیستی به‌صورت ویژه روی حمله به حماس متمرکز شود. در واقع آمریکایی می‌خواهند به تل‌آویو اطمینان‌خاطر دهند که مراقب دیگر خطوط، به‌ویژه در شمال سرزمین‌های اشغالی هستند تا رژیم‌صهیونیستی به نبرد با حماس بپردازد.

ابوالفتح افزود: سناریوی مطرح دیگر این است که آمریکایی‌ها قصد دارند تل‌آویو را قانع کنند که درمیان حملات مستمر به غزه، شرایطی را هم برای سطحی از امدادرسانی درنظر بگیرند، چراکه فضای‌ افکارعمومی جهان به‌شدت برعلیه محور آمریکایی – صهیونیستی تحریک شده‌است؛ موضوعی که ادامه کار را برای آنها سخت‌تر از قبل می‌کند.

کد خبر 798901

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha