ارتش اشغالگر اسرائیل به تدارکات خود برای تهاجم به نوار غزه ادامه می‌دهد، شبکه ۱۲ اسرائیل در این باره اعلام کرد: در شرایطی که ۷۰۰ هزار نفر از اهالی غزه خانه‌های خود را به سمت جنوب این منطقه ترک کرده‌اند، نیروهای اسرائیلی برای تهاجم زمینی آماده می‌شوند؛ تهاجمی که در سه مرحله زمانی انجام خواهد شد و دس

ارتش صهيونيستي

به گزارش همشهری آنلاین، شبکه ۱۲ اسرائیل افزود: فرماندهی جنوب ارتش اسرائیل مجبور به تدوین برنامه‌های عملیاتی کاملاً جدید شده و دو افسر ارشد در نیروهای ذخیره به نام‌های «موشه تامیر» و «یوسی باچر» را برای کمک به فرماندهی جنوب در طراحی جنگ به خدمت فراخوانده است.

بر این اساس، پیش‌بینی می‌شود درگیری در دوره آتی در سه مرحله انجام شود: یورش زمینی که برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت و به دنبال آن ثبات در منطقه برقرار می‌شود و سپس مرحله تداوم حملات و ورود به نوار غزه بر حسب نیاز و ضرورت.

در همین ارتباط، «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تیمی را تشکیل داده تا «درباره روز پس از برچیده شدن حکمرانی و تسلط حماس بر غزه» فکر کنند و درباره اینکه چه کسی کنترل غزه را برعهده خواهد داشت، مشورت دهند. این تیم همچنین بر روی طرح‌ریزی یک منطقه حائل کار می‌کند که منطقه‌ای امن را در امتداد مرز با نوار غزه تشکیل می‌دهد و نیروهای اشغالگر به روی هر کسی که به آن نزدیک شود آتش خواهند گشود.

این با اظهارات برخی مقامات مبنی بر کوچکتر شدن مساحت نوار پس از جنگ مطابقت دارد. گزارش کانال ۱۲ همزمان با گزارش‌ها و تحلیل‌هایی است که در دو روز گذشته در دیگر رسانه های اسرائیلی منتشر شده است مبنی بر اینکه اسرائیل قصد دارد حتی پس از پایان جنگ به یورش‌ها در غزه ادامه دهد.

بر اساس آنچه این شبکه عبری گزارش داده است، یکی از اهداف جنگ، بازگرداندن امنیت به ساکنان شهرک‌ها و مناطق نزدیک به نوار غزه یا آنچه در اسرائیل به عنوان «غلاف غزه» شناخته می‌شود، است تا آنها به خانه‌های خود که در پی عملیات «طوفان الاقصی» آن را ترک کرده‌اند، بازگردند.

این شبکه اشاره کرد که ماه‌های آینده شاهد درگیری‌های شدید در نوار غزه همراه با گلوله‌باران اسرائیل علیه غزه تا رسیدن وضعیت به مرحله ثبات خواهیم بود.

گالانت دیروز پنجشنبه با حضور فرماندهان نظامی از منطقه جنوب بازدید کرد و خطاب به سربازان گفت: الان غزه را از دور می بینید، به زودی از داخل خواهید دید، دستور صادر می شود.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل نیز روز گذشته با سربازان لشکر «غولانی» دیدار کرد و به آنها گفت: «همه مردم اسرائیل پشت سر شما ایستاده‌اند و ما سخت‌ترین ضربه را به دشمنان خود خواهیم زد تا به پیروزی برسیم.»

بسیاری از تحلیلگران نظامی اسراییلی متفق القول هستند که تهاجم زمینی امری گریزناپذیر است اما در عین حال، ترس خود را مبنی بر اینکه عملیات زمینی، هزینه سنگینی برای اسرائیل درپی خواهد داشت را پنهان نمی‌کنند.

در مقابل، مقاومت فلسطین تاکید کرده برای مقابله با هرگونه تهاجم زمینی نیروهای اشغالگر اسرائیل در آمادگی کامل قرار دارد.

کد خبر 799304
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha