جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

سال‌۱۳۹۷ بود که «طرح نذر آب» به‌دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور با هدف تأمین آب شرب مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر اجرا شد.

هلال احمر

همشهری آنلاین: سال‌۱۳۹۷ بود که «طرح نذر آب» به‌دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور با هدف تأمین آب شرب مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر اجرا شد. این طرح در ۵‌سال گذشته در بسیاری از استان‌های محروم به اجرا در آمد و کمک زیادی به رفع یا کاهش بحران بی‌آبی و تنش کم‌آبی در مناطق متأثر از تغییرات اقلیمی و خشکسالی داشت، اما امسال جمعیت هلال احمر طرح نذر آب را کامل‌تر کرده و قرار است از نیمه آبان‌ماه عملیات اجرایی طرح ارتقایافته «نذر خدمت» را آغاز کند.

واژه «خدمت» در این طرح مخفف «خادمان داوطلب مردمی برای توانمندسازی» است و در طرح امسال توانمندسازی پایدار روستاها و مناطق محروم جامعه هدف و ارائه خدمات ماندگار و اثرگذار در حوزه‌های آب، آموزش، اشتغال، بهداشت، سلامت و معیشت، در دستورکار داوطلبان، خیران و حامیان جمعیت هلال احمر قرار خواهد گرفت. در واقع دیگر تنها رفع بحران کم‌آبی در مناطق هدف بچه‌های هلال‌احمر نیست و این افراد قرار است در حوزه‌های دیگری که مردم مناطق کم‌برخوردار از آنها محروم هستند هم فعال شوند.

آنطور که رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر گفته، در سال گذشته، تمامی استان‌های کشور از انتفاع خدمات طرح نذر آب ۵ بهره‌مند شدند و امسال نیز گستره طرح نذر خدمت سراسر کشور با تأکید بر مناطق و استان‌های محروم‌تر خواهد بود.
 

کد خبر 799341

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha