همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران به شبکه ای‌بی‌سی آمریکا گفت: هر کجا که یک روابط خصمانه به دوستی تبدیل شود باعث خوشحالی ما خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ محمود احمدی نژاد در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ای بی سی (abc) آمریکا گفت: در مدت بیست و نه سال گذشته دولت‌های مختلف آمریکا با مردم ایران مخالفت کردند.

اکنون آن‌ها می‌گویند که ما این دشمنی را کنار گذاشتیم. این مسئله خوب است و ما از چنین اظهاراتی استقبال می‌کنیم اما دولتی که تا همین دیروز می‌گفت که من می‌خواهم تو را بکشم امروز می‌گوید که نمی‌خواهم تو را بکشم.


احمدی نژاد درباره هولوکاست گفت: اگر واقعا رویدادی تاریخی است چرا می‌خواهند آن را تبدیل به مسئله‌ای مقدس کنند که هیچ کس درباره آن سئوال نکند و هیچ کس هم درباره آن تحقیق و مطالعه نکند.

اگر (هولوکاست) رویدادی تاریخی و مستند است پس چرا آنها یعنی کشورهای غربی اینقدر نسبت به رویداد تاریخی حساسیت نشان می‌دهند؟

آنها نمی‌خواهند که درپوش برداشته شود. من از آنها می‌خواهم که اجازه تحقیق و مطالعه درباره (هولوکاست) را بدهند.

احمدی‌نژاد گفت: من کاملا از آقای اوباما انتظار داشتم در کنفرانس ژنو شرکت کند.

چه مسئله‌ای مهمتر از تبعیض نژادی است. من فکر نمی‌کنم یا معتقد نیستم که آقای اوباما از نژاد پرستی حمایت کند.

بااین وجود آقای اوباما باید در کنفرانس (ژنو) حضور می‌داشت و نژاد پرستی را به صراحت محکوم می‌کرد. همه ما باید همکاری کنیم تا به محو شدن نژاد پرستی کمک کنیم.

در ادامه مصاحبه ‌ای بی سی که شبکه  ای پی تی ان  آن را پخش کرد بخش کوتاهی از مصاحبه بیستم مارس شبکه ای بی سی با باراک اوباما با موضوع فائق شدن بر اختلافات دیرینه پخش شد.

سپس ادامه سخنان احمدی نژاد به این مضمون پخش شد: ما خواهان صلح و امنیت همه هستیم و دوست داریم که روابط بین‌الملل مبتنی بر عدالت و دوستی باشد. هر کجا که یک روابط خصمانه به دوستی تبدیل می‌شود باعث خوشحالی ما خواهد شد.

کد خبر 79953

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز