دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

گروه شهری: 100 سال صنعت نفت به کمک رونق گردشگری می‌آید تا زمینه فعالیت اقتصادی غیرنفتی در مناطق عملیاتی و غیرعملیاتی را جانی دوباره ببخشد.

این برنامه قرار است در قالب شناسایی و معرفی جاذبه‌های گردشگری مناطق نفتخیز ابتدا به جلب و جذب مقالاتی دراین زمینه بپردازد.امور  گردشگری و خدمات فرهنگی شرکت ملی نفت دراین‌باره اعلام کرده است که همایشی با همین نام شهریورماه امسال برگزار می‌شود که در آن کاربردهای گردشگری آثار صنعتی نفتی به تبادل نظر گذارده شود.

شرکت ملی نفت در فراخوان مقاله برای این همایش از کارشناسان این حوزه خواسته است با ارائه مقالاتی در زمینه نقش گردشگری صنعتی در رونق اقتصادی مناطق غیرفعال عملیاتی راهکارهایی برای رونق گردشگری با این محور ارائه کنند.

محورهای این همایش موضوعاتی نظیر جلوه‌های متنوع میراث‌صنعتی نفت، معرفی جاذبه‌های گردشگری صنعتی در مناطق نفتخیز جنوب، جاذبه‌های گردشگری صنعتی در منطقه پارس‌جنوبی و جاذبه‌های گردشگری قابل سرمایه‌گذاری در مناطق غیرفعال عملیاتی است.

برای نمونه مسجدسلیمان به‌عنوان شهری که نخستین چاه نفت درآن احداث شد سابقه‌ای را با خود حمل می‌کند که گرچه اینک دیگر در اقتصاد نفت نقشی مشابه آن روزهای اولیه بازی نمی‌کند اما جاذبه‌های تاریخی این صنعت را در خود جای داده است.

سال گذشته مینو گله، کارشناس موزه‌داری طرحی را پیشنهاد داد که در آن مسجدسلیمان به‌عنوان یک سایت موزه معرفی شود و با ایجاد زیرساخت‌هایی در آن امکان بازدید از آن به‌عنوان تاریخچه نفت در ایران به‌وجود آید.این طرح می‌تواند زمینه رونق گردشگری براساس جذبه نفت را که اینک اقتصاد ایران بر محور آن می‌چرخد به‌وجود آورد.

کد خبر 80002

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز