اسپیس ایکس یکی دیگر از موشک‌های استارشیپ خود را با روشن کردن یک موتور آزمایش کرد.

استارشیپ

به گزارش همشهری آنلاین از اسپیس، شرکت اسپیس‌ایکس برای مدت کوتاهی یکی از ۶ موتور رپتور را در نمونه اولیه Ship ۲۶ استارشیپ خود در پایگاه Starbase خود در ساحل خلیج تگزاس روشن کرد.

اسپیس ایکس در توییتر خود این خبر را اعلام کرده و در عین حال یک ویدئو منتشر کرده که  مراحل روشن کردن موتورهای نمونه اولیه موشک «استارشیپ» را به نمایش می‌گذارد.

استارشیپ که نسل جدید سیستم حمل و نقل در فضای عمیق اسپیس‌ایکس است، بزرگ‌ترین و قوی‌ترین موشکی است که تاکنون تولید شده است.

بیشتر بخوانید: 

این موشک یک تقویت‌کننده قوی مرحله اول به نام سوپر هوی(Super Heavy)  و یک فضاپیمای مرحله بالاست که معروف به استارشیپ است.

تصاویر خیره‌کننده آزمایش موتور نمونه اولیه استارشیپ | مریخ نزدیک‌تر می‌شود

یک موتور رپتور اسپیس‌ایکس نیروی این دو مرحله را تامین می کند و هر دو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به طور کامل و سریع برای بار دوم قابل استفاده باشند.

این قابلیت استفاده مجدد با احتراق در مدار و روشن شدن موتور فعال می‌شود که به وسایل نقلیه استارشیپ امکان می‌دهد پس از بلند شدن به طور ایمن به زمین بازگردند.

ویدئوی این تست را در زیر مشاهده فرمایید:

با این حال، استارشیپ پس از ماموریت‌های فضایی، تاکنون هیچ فرود ایمنی انجام نداده و در حال توسعه و بهبود است.

این موشک یک پرواز آزمایشی در آوریل ۲۰۲۳ داشت که در مدت کوتاهی پس از پرتاب دچار مشکل شد. بنابراین تصمیم گرفته شد که با یک انفجار کنترل‌شده به عمر آن پایان داده شود.

بیشتر بخوانید:

اسپیس‌ایکس خود را برای دومین پرواز آزمایشی استارشیپ آماده می‌کند. این موشک یک سوپر هوی موسوم به  ۹ Booster و همچنین مرحله بالایی «شیپ ۲۵» را خواهد داشت.

اسپیس ایکس احتراق ساکن را با هر دو (بوستر ۹ و شیپ ۲۵) انجام داده و اعلام کرده است که هر دو این عناصر از نظر فنی آماده پرواز هستند.

تصاویر خیره‌کننده آزمایش موتور نمونه اولیه استارشیپ | مریخ نزدیک‌تر می‌شود

با این اوصاف، مسائل نظارتی همچنان به عنوان مانع وجود دارند و این شرکت باید آنها را رفع کند.

درواقع تا وقتی اداره هوانوردی فدرال آمریکا مجوز لازم را به اسپیس‌ایکس ندهد، بوستر ۹ و شیپ ۲۵ امکان پرتاب نخواهند داشت.

استارشیپ قرار است در نهایت انسان را به مریخ ببرد.

کد خبر 800114

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha