بازی و سرگرمی در کنار آموزش و کسب مهارت از مهم‌ترین کارهایی است که کودکان یا نوجوانان باید انجام بدهند. دنیای بچه‌ها، پر است از همین کارها و تفریح‌های به ظاهر ساده، اما معمولا در شهرها، به‌ویژه شهرهای کوچک‌تر جای خاصی برای تخلیه انرژی و بازی یا آموزش‌های ابتدایی نیست.

شهر کودک

همشهری آنلاین: بازی و سرگرمی در کنار آموزش و کسب مهارت از مهم‌ترین کارهایی است که کودکان یا نوجوانان باید انجام بدهند. دنیای بچه‌ها، پر است از همین کارها و تفریح‌های به ظاهر ساده، اما معمولا در شهرها، به‌ویژه شهرهای کوچک‌تر جای خاصی برای تخلیه انرژی و بازی یا آموزش‌های ابتدایی نیست و والدین و بچه‌ها به همان مدرسه برای همه این کارها اکتفا می‌کنند. به همین دلیل است که مسئولان به فکر افتاده‌اند تا جای مخصوصی را فقط برای بچه‌ها تدارک ببینند. اسمش را هم گذاشته‌اند «شهر کودک و نوجوان» و همین روز گذشته در مجلس تصویب کردند که در همه مراکز استان‌ها، یک شهر کودک و نوجوان ایجاد شود. شهری که فقط مختص بچه‌هاست و می‌توانند ساعت‌هایی از روز را در این شهر بگذرانند.

این طرح قرار است با همکاری وزارت راه‌وشهرسازی، استانداری‌ها، شهرداری‌ها در مراکز استان‌ها به اجرا در بیاید و وزارت آموزش و پرورش به‌عنوان ناظر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان بازوی اجرایی مسئول ساخت شهرهای مزبور خواهد بود.

در تهران هم قرار است شهر کودک و نوجوان در محل ساختمان قدیمی کانون پرورشی فکری ساخته شود. شهری با معماری فاخر ایرانی-اسلامی که در آنجا تمام خدمات مورد نیاز کودکان و نوجوانان با دو رویکرد اصلی باغ ایرانی و باغ بازی‌های اقوام ایجاد می‌شود. شهر جهانی کودک از بخش‌های مختلفی مثل شهر علم، شهر ایران‌شناسی، شهر رباتیک، شهر مشاغل، شهر آب، شهر زمین، اقوام ایرانی، کتابفروشی، کتابخانه، سالن نمایش و... تشکیل می‌شود که در نوع خود مجموعه‌ای بی‌نظیر خواهد بود.
 

کد خبر 800560

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha