با اجرای برنامه آموزش و پیگیری بیمار، رضایتمتدی ٩٨ درصدی مردم، کاهش ۸٫۵ درصدی مراجعات به اورژانس و کاهش هزینه‌های بستری مجدد را شاهد بوده‌ایم.

پیگیری بیمار

به گزارش همشهری آنلاین، معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این خبر در اولین سمینار کشوری آموزش و پیگیری بیمار گفت: اجرای برنامه آموزش و پیگیری بیمار از دو سال پیش آغاز شده و با وجود مشکلات از جمله کمبود نیروی انسانی و منابع مورد نیاز، تلاش شده تا خدمات با کیفیت به گیرندگان خدمت ارائه شود.

دکتر عباس عبادی افزود: وزیر بهداشت تاکید کرده‌اند که شاَن و منزلت بیمار و همراه بیمار باید در مراکز درمانی رعایت و حفظ شود. تلاش کرده‌ایم با تکمیل زنجیره و ساماندهی برنامه آموزش و پیگیری بیمار این خدمت را به مردم و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی ارائه دهیم. با اجرای برنامه آموزش و پیگیری بیمار، مراجعه غیرضرور به اورژانس کاهش پیدا می‌کند و درگیر کردن اعضای خانواده می‌تواند در این برنامه نقش کلیدی داشته باشد.

وی با بیان این که این برنامه از سال ١٤٠٠ با تمرکز بر روی ١١ بیماری آغاز شده است، گفت: هزار و ٦٠ بیمارستان در کشور وجود دارد و ٦٧٠ بیمارستان زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دارند که در شروع اجرای این برنامه ٥١ دانشگاه علوم پزشکی و ١١١ بیمارستان حضور داشتند. امروز این تعداد به ٦٧ دانشگاه علوم پزشکی و ٥٢٧ بیمارستان رسیده و انتظار می‌رود تمامی بیمارستان‌ها وارد این برنامه شوند تا زنجیره این برنامه کامل شود

بر اساس اعلام معاون پرستاری وزارت بهداشت با اجرای این برنامه، رضایتمندی ٩٨ درصدی مردم، کاهش ٨ و نیم درصدی مراجعات به اورژانس و کاهش هزینه های بستری مجدد رقم خورده است.  

عبادی همچنین با تاکید بر این که مقام معظم رهبری بارها در فرمایش‌ها خود به اهمیت موضوع جوانی جمعیت تاکید کرده‌اند، عنوان کرد:‌ در این زمینه باید تمامی دستگاه‌ها اقدامات لازم را برای فرهنگ‌سازی بهتر انجام دهند اما متأسفانه در موالید آمار کاهشی داشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم با برنامه‌هایی که در اولویت قرار داده‌ایم آمار موالید را افزایشی و با سالمندی جمعیت مقابله کنیم.

به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت، معاون پرستاری وزارت بهداشت، مهم‌ترین دلایل در این حوزه را ورود افراد غیرمتخصص، اظهارنظرهای اشتباه و همچنین عدم فرهنگسازی مناسب عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود رسانه‌ها و به خصوص صدا و سیما در زمینه برنامه جوانی جمعیت فرهنگسازی‌های لازم را در جامعه انجام دهد.

کد خبر 800597
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    اشتباه شده، 108 درصد بوده!!!!