رئیس کل دادگستری استان البرز در دیدار با دادستان کل‌کشور آخرین اقدامات انجام شده درخصوص دستگیری متهمان پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر را ارائه کرد.

مهرجویی

به گزارش همشهری آنلاین، حسین فاضلی‌هریکندی در دیدار با دادستان کل‌کشور اظهار کرد: بلافاصله با اطلاع از حادثه، کارگروه ویژه پیگیری پرونده با مسئولیت رئیس کل دادگستری استان و با عضویت فرمانده فراجا و رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز، دادستان مرکز استان، معاون پیگیری پرونده‌های خاص دادگستری کل استان البرز، رئیس دادگستری و دادستان فردیس و بازپرس ویژه پرونده تشکیل شد.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز اظهار کرد: با روش‌های تخصصی مشخص شد که سه نفر از متهمان اصلی پرونده در بین ۲۱ دستگیرشده اولیه هستند و تمرکز روی آنها قرار گرفته و مدعی شدند که در شب حادثه چهار نفر در محل جنایت بودند که پس از صدور دستور قضایی نفر چهارم هم بازداشت شده و تحقیقات در این مرحله به سرانجام رسید. در اجرای مقررات قانونی و با دستور بازپرس پرونده، شنبه ۲۹مهر، بازسازی صحنه جرم با حضور هر چهار متهم، بازپرس و مأمورین پلیس آگاهی استان البرز با نظارت و سرپرستی بازپرس پرونده حدود سه ساعت طول کشید. متهم اصلی در برهه‌ای از زمان نیز باغبان ویلای مرحوم مهرجویی بوده است و به‌دلیل مسائل مالی و ادعای داشتن‌طلب ۳۰میلیونی از مرحوم کینه گرفته و با قصد و هدف انتقام دست به این جنایت زده است. متهمان به دلیل اینکه ویلا دارای حصارهای بلند نبوده به‌راحتی وارد حیاط شده و متوجه می‌شوند در ورودی ساختمان نیز باز است بنابراین بدون دردسر وارد منزل شده و مرتکب جنایت می‌شوند. براساس اقاریر به‌دست آمده، مرحوم مهرجویی در زمان ورود متهمان به منزل در حال تماشای تلویزیون بوده و مرحومه محمدی‌فر نیز در همان‌جا حضور داشته که با حمله به سمت مرحوم مهرجویی در ابتدا ضرباتی را با چوب به سر متوفی وارد کرده و سپس با ضربات چاقو به ناحیه گردن وی را به قتل رسانده‌اند. مرحومه محمدی‌فر نیز پس از ورود افراد به منزل به سمت اتاق خود فرار کرده، اما متهمان با تعقیب وی و درگیری در نهایت با ضربات چاقو او را هم به قتل رسانده و دو دستگاه گوشی تلفن همراه هفت عدد النگو و دستبند خانم محمدی‌فر را سرقت کردند ولی انگیزه قتل انتقام‌جویی به‌واسطه وجود برخی اختلافات شخصی بوده است.

فاضلی هریکندی با بیان اینکه سه متهم اول با هدف انتقام و قتل و متهم چهارم با تحریک سه نفر اولی با هدف و انگیزه سرقت وارد این پرونده شده گفت: البته در این پرونده ما به تحقیقات و اطلاعات به‌دست آمده اکتفا نکرده و هرگونه احتمالی را در دستور کار قرار می‌دهیم. تحقیقات درباره نقش و میزان دخالت متهمان در قتل‌ها ادامه دارد.

در این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد کاظم موحدی آزاد، دادستان کل کشور نیز از زحمات همه کسانی که در شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده خدمت و تلاش کردند قدردانی کرد.

داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر شامگاه شنبه ۲۲ مهر در ویلای شخصی خود واقع در زیبادشت فردیس به قتل رسیدند.

کد خبر 800693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha