مجموع نظرات: ۰
شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
۰ نفر

تهران در فصل برگ‌ریزان چهره‌ای دیدنی به‌ خود می‌گیرد که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند؛ به‌ویژه بوستان‌هایش که پر از قشنگی‌ می‌شود و حضور در آنجا و قدم زدن در هوای پاییزی‌ و شنیدن صدای خردشدن برگ‌ها، زیر پا بدجور به دل می‌نشیند.

بوستان

همشهری - سعیده مرادی: اگر فرصت اندکی برای تفریح دارید، مجبور نیستید برای لذت بردن از فضاهای زیبا، از پایتخت خارج شوید؛ کافی است در بوستان‌های شهری با استفاده از فضا و امکانات آنها روزهای به یادماندنی برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

غرب تهران؛ بوستان گفتگو 

چنار، اقاقیا، سدروس، توت، سرو، کاج، ماگنولیا، کبوده و صنوبر برخی از گونه‌های گیاهی کاشته شده در ۷ هکتار از وسعت بوستان گفتگو هستند؛ بوستانی که در طراحی و ساختش از چندین سبک طراحی باغ‌های ایرانی، انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی و ژاپنی استفاده شده که جلوه‌ای خاص به این بوستان بخشیده است و می‌توان آن را به ‌عنوان نمونه‌ای از معماری بین‌الملل به شمار آورد. در انتهای باغ، ساختمان کوشک قرار دارد که یادآور معماری دوره قاجار است و خدمات رفاهی بوستان گفتگو در مجاورت دریاچه بوستان دایر شده و همین ویژگی، فضایی دنج و دلنشین به آن بخشیده است.

گردش پاییزی در این بوستان‌ها را از دست ندهید

شرق تهران؛ بوستان پلیس 

به باغ اناری و باغ مجیدآباد هم معروف است؛ البته از درختان انار چند ده اصله‌ای در گوشه و کنار بوستان باقی نمانده، اما بوستان پلیس از ۲ بخش جنوبی و شمالی تشکیل شده است که هر دو وسیع هستند و زیبایی‌هایی دارند. در طراحی بوستان پلیس از معماری ایرانی الهام گرفته شده است. پوشش گیاهی متنوع و قدیمی، آبنماها و استخرهای زاویه‌دار و آب قنات‌ها که از دلش جریان پیدا می‌کنند، همه یادآور باغ‌های قدیمی ایرانی در این بوستان است. در اینجا علاوه بر امکانات عمومی، پارک آموزش ترافیک و ایستگاه‌های اجاره دوچرخه و امکان دوچرخه‌سواری نیز وجود دارد.

گردش پاییزی در این بوستان‌ها را از دست ندهید

مرکز تهران؛ بوستان لاله 

 حدود ۳۵ هکتار وسعت دارد و داخل آن مکان‌ها و فضاهای متنوعی ایجاد شده است که می‌توان از زمین‌های ورزشی مانند والیبال، مرکز فرهنگی-هنری مانند تئاتر عروسکی، میزهای مخصوص بازی شطرنج و کتابخانه‌ برای استفاده کودکان و نوجوانان نام برد. چنار، اقاقیا، کاج، سرو و بلوط از عمده پوشش گیاهی پارک لاله است که فضای دلنشین و آرامش‌بخشی را به دور از هیاهوی شهر تهران برای گردشگران به ارمغان می‌آورد که این روزها تماشایی‌تر است. براساس اسناد تاریخی، اراضی بوستان لاله قدیم در اختیار ارتش و معروف به میدان اسبدوانی جلالیه بوده و برای رژه از آن استفاده می‌شده است.

گردش پاییزی در این بوستان‌ها را از دست ندهید

جنوب تهران؛ بوستان بعثت

بوستان بعثت، به نام خزانه نیز شناخته می‌شود و سال ۱۳۵۲ در جنوب تهران برای استفاده عموم ساخته شد. وجود درختان بید مجنون، سپیدار، چنار، سرو، توسکا، بلوط، کاج و اقاقیا قدم زدن در اینجا را زیباتر می‌کند و لذت سیاحت پاییزی دوچندان می‌شود وقتی هواپیمایی آمریکایی داکوتا را ببینید که در سایه‌سار درختان و زیر برگ‌های الوان در گوشه‌ای از این بوستان جا خوش کرده است. علاوه بر اینها کتابخانه عمومی، آلاچیق، آمفی‌تئاتر روباز، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رستوران و همچنین زمین‌های ورزشی و بازی مجهز به وسایل استاندارد و شهر بازی از دیگر امکانات تفریحی بوستان بعثت محسوب می‌شود.

گردش پاییزی در این بوستان‌ها را از دست ندهید

کد خبر 800758
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha