مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین پارک‌های تهران، پارک ملت است که در طول سال پذیرای گردشگران بسیاری است. این بوستان امکانات متنوع تفریحی و رفاهی دارد و یکی از تفرجگاه‌های اهالی پایتخت محسوب می‌شود. باغ وحش، پردیس سینمایی ملت و دریاچه مصنوعی، از جمله دیدنی‌های این مکان به شمار می‌ آید.

بوستان ملت

همشهری - سعیده مرادی: بوستان ملت، یکی از بوستان‌های قدیمی تهران است که در ابتدا زمینی بی‌آب و علف یا به‌عبارتی زمینی بایر بود تا اینکه برنامه ساخت این پارک در سال۱۳۴۵ در ۲ مرحله شروع و در زمان پهلوی به بوستان تبدیل شد.  پارک ملت با داشتن فضای سرسبز و محیطی دلنشین می‌تواند یک روز خاطره‌انگیز و تکرار نشدنی را برایتان رقم بزند.

۱۲۰ نوع برگ پاییزی

در مرحله اول ساخت بوستان ملت، آن بخشی از پارک ساخته شد که در راستای خیابان ولیعصر(عج) قرار دارد. آن زمان به این بخش از پارک «بلوار کنار جاده» می‌گفتند و بلواری بود که حدود هزار متر در بَرِ خیابان بزرگ ولیعصر قرار داشت. این بخش از پارک در سال۱۳۴۷ به بهره‌برداری رسید. مرحله دوم ساخت بوستان ملت تهران براساس طرحی از پارک‌سازی در انگلیس ساخته شد. این بخش با الهام از پارک‌های انگلیسی و در میان تپه‌های شمالی ساخته شده است. تنوع گیاهی این بوستان که به ۱۲۰نوع درخت و درختچه می‌رسد، جذابیت خاصی به آن بخشیده است و در این فصل انواع برگ درختان را می‌توان در جای جای این بوستان بزرگ دید؛ برگ درختانی چون صنوبر، نارون، انواع سرو، اقاقیا، بداغ، زبان گنجشک، ارغوان، بید مجنون، تبریزی، یوکا و شمشاد که از اصلی‌ترین گونه‌های گیاهی اینجا به‌حساب می‌آیند.

امکانات متنوع

بوستان ملت تهران بخش‌های مختلفی دارد که هرکدام از آنها یک جاذبه جذاب برای گردشگران خواهد بود. مجسمه‌های هنری، گلکاری‌های بی‌نظیر، المان‌های شهری، آبنما و ... قسمت در ورودی بوستان در خیابان ولیعصر، همچنین وجود دریاچه مصنوعی، انواع مجسمه و سردیس، آب‌نما، پردیس سینمایی، زمین‌های بازی و ورزش برای کودکان و بزرگسالان، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، کتابخانه، نمازخانه، پارکینگ، سرویس بهداشتی، نیمکت، آلاچیق و ... به ویژگی‌ها و زیبایی‌های این مجموعه زیبا افزوده است.

کد خبر 800771
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha