مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه با تصویب یکی از بندهای ماده یک با عنوان «محیط زیست»، صدور مجوز سلاح‌های شکاری را به نیروی انتظامی واگذار کرد.

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در دماوند

به گزارش همشهری آنلاین، براساس مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی، فراجا مسئول تهیه بانک اطلاعاتی و مجوزهای صادر شده و جمع آوری سلاح های شکاری غیر مجاز، صدور و ابطال جواز حمل سلاح و تخصیص سهمیه مهمات سلاح های شکاری حسب تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست شد.

براساس این قانون، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است نسبت به ایجاد بانک اطلاعات شکاری و مجوزهای صادرشده، جمع آوری کلیه سلاح های شکاری غیرمجاز، ایجاد ممنوعیت یا محدودیت برای تولید، توزیع و ورود، صدور و ابطال جواز حمل سلاح و تعیین و تخصیص سهمیه مهمات سلاحهای شکاری حسب تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست و در چهارچوب آیین نامه هایی که بنا به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور به تصویب هیأت وزیران می رسد، اقدام کند.

این قانون در حالی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که تا کنون صدور مجوز سلاح‌های شکاری برعهده چند نهاد بود و همین موضوع، تعداد سلاح‌های شکاری مجوز دار را افزایش داده است. باتوجه به اینکه مجوز شکار چند سالی است صادر نمی شود، این اقدام می‌تواند گام مثبتی برای کنترل و جمع آوری سلاح‌های شکاری و همچنین لغو مجوز بسیاری از این سلاح‌ها باشد.

یگان حفاظت محیط زیست کشور به عنوان  نماینده رسمی نیروی انتظامی در سازمان حفاظت محیط زیست با مصوبه جدید مجلس  در بحث سلاح‌های شکاری، آزادی عمل بیشتری پیدا می‌کند و این موضوع می تواند موجب کنترل و جمع‌آوری سلاح‌های شکاری شود.

کد خبر 801415
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha