رئیس سازمان غذا و دارو، در خصوص وضعیت شیرخشک‌های معمولی در کشور و کمبودهایی که طی چند ماه اخیر خانواده‌ها را با مشکلات زیادی مواجه کرده بود، توضیحاتی ارائه کرد.

سازمان غذا و دارو

به گزارش همشهری آنلاین، سیدحیدر محمدی، با اشاره به اینکه در حال حاضر کمبودی در خصوص تأمین انواع شیرخشک‌های رژیمی، متابولیک و غذای ویژه وجود ندارد، گفت: شیرخشک‌های معمولی (رگولار)، ۵ تولیدکننده در کشور دارد و به دلایل آنچه در مورد ابطال ثبت سفارش‌ها توضیح داده شد در اوایل سال ماده اولیه کمتری وارد و برخی شرکت‌ها اوایل شهریور با مشکل تأمین ماده اولیه مواجه شدند، اما با اقدامات صورت گرفته ماده اولیه تأمین و شرکت‌ها به ما قول داده‌اند که در اواخر آبان تولید شیرخشک کفاف نیاز داخل را بدهد.

وی با اشاره به اینکه نیاز کشور به شیرخشک‌های معمولی ماهانه ۵ میلیون قوطی است و با ثبت سامانه‌ای میزان مصرف شفاف خواهد شد، افزود: در صورتی که دو شرکت بزرگ که ۸۶ درصد نیاز کشور را تأمین می‌کنند به تعهدات خود عمل کنند، مشکلی از لحاظ تأمین شیرخشک نخواهیم داشت.

محمدی همچنین درباره عدم استقبال برخی داروخانه‌ها از عرضه شیرخشک با کد ملی نوزادان هم بیان کرد: داروخانه‌هایی که در ثبت سامانه کوتاهی کنند، سهمیه‌ای نخواهند داشت.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به این که آیا برنامه‌ریزی صورت گرفته تا مانند سال گذشته با مشکل کمبود آنتی‌بیوتیک در کشور مواجه نشویم هم بیان کرد: با تمهیداتی که صورت گرفته امسال در خصوص تامین آنتی‌بیوتیک مشکلی نداریم، در حال حاضر ماه مهر هم به پایان رسیده و ما مشکل خاصی در این زمینه نداشته‌ایم.

کد خبر 801779
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha