اطلاعات رسیده از منابع امنیتی به خبرنگاران تسنیم حاکی از آن است که حدود ۵۰۰۰ نظامی آمریکایی در عملیات شب گذشته اسرائیلی‌ها برای ورود زمینی به غزه مشارکت داشته‌اند.

نظامیان امریکایی

به گزارش همشهری آنلاین، برخی منابع مطلع به خبرگزاری تسنیم گفتند که حمله شب گذشته ارتش اسرائیل به نوار غزه با مشارکت ۳ لشگر و چند تیپ انجام شده است.

در این حمله، ارتش اسرائیلی سعی کرد به‌موازات بمباران بسیار شدید و دیوانه‌وار، از چند منطقه از جمله البریج، بیت‌حانون و بیت‌لاهیا و همچنین شمال خان‌یونس، به‌صورت زمینی نیز وارد باریکه غزه شود. اسرائیل در تلاش است از طریق ورود از این مناطق، نوار غزه را به دو یا سه منطقه تقسیم کند و سپس با تصور قطع ارتباط میان نیروهای مقاومت فلسطین، با آنها وارد فاز بعدی جنگ شود.

پیشتر نیز تسنیم خبر داده بود که به‌دلیل وضعیت بسیار بد ارتش صهیونیست‌ها در پی شکست بزرگ از عملیات طوفان‌الاقصی و همچنین عدم اعتماد مقامات سیاسی این رژیم به کارآمدی و وفاداری برخی افراد در بدنه این ارتش، عملاً هدایت عملیات‌های اسرائیل را بعضی فرماندهان آمریکایی به‌عهده گرفته‌اند، امّا در حمله شب گذشته، علاوه بر هدایت عملیات، نزدیک به ۵ هزار نیروی نظامی آمریکا هم مشارکت داشته‌اند.ا

اسرائیلی‌ها علی‌رغم تلاش چندباره برای ورود به غزه که تا این لحظه با ناکامی مواجه شده‌اند، هر بار اعلام می‌کنند که نام عملیاتشان ورود به غزه نبوده بلکه گسترش عملیات‌های پیشین بوده است.

علی‌رغم بمباران دیوانه‌وار مناطق مختلف غزه و همچنین قطع کامل ارتباطات (اینترنت و برق و...) مردم غزه با بیرون، و نیز با وجود اینکه عملیات شب گذشته، اقدام نظامی مشترک آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها بود، اما این حمله نیز با شکست ارتش اسرائیل مواجه شده است.

کد خبر 802032
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • اورانیوم 70% IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    آنها 5000 نیرو اعزام کردن ما چکار کردیم ؟ فقط نظاره گر کشتن مسلملنان بی دفاع هستیم باید غرور مسلمانی را اجابت کنیم و یک بار برای همیشه شر این مزدوران کودک کش را از بلاد مسلمین کم کنیم
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    حملات رژیم اسرائیل به غزه جنایت نابخشودنی است حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه جنایتی نابخشودنی علیه مردم فلسطین است. بار دیگر سکوت بسیاری از کشورها و سازمان‌های مرتبط حقوق بشری نشان دهنده شکست آنها در آزمون اخلاقی است و اعتبار آنها را بیش از پیش به چالش می‌کشد. اسرائیل، آمریکا، غرب، هر سه یک هدف را در فلسطین، نوارغزه، لنبان، سوریه و منطقه دنبال می کنند.
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    به نظر می رسد اسرائیل راهی جز مبادله اسرا ندارد چون تا زمانیکه اسرای اسرائیلی در غزه هستند اسرائیل توانایی چندانی برای مقابله نخواهد داشت. آزادی اسران اسرائیلی با تمام اسرای فلسطینی دربند اسرائیل و همچنین رفع محدودیت در ارسال اقلام پزشکی و سوخت و مواد غذایی به غزه خواسته ای تقریبا برابر و متعادل به نظر می رسد