معاملات امروز در بازار بورس روند نزولی داشت و شاخص بورس با کاهش۵۰ هزار واحدی نسبت به آخرین روز هفته به یک میلیون و ۹۵۱ هزار واحد رسید.

تالار بورس

به گزارش همشهری آنلاین، بازار سرمایه در نخستین روز هفته جاری روند نزولی را سپری کرد. شاخص کل بازار بورس با کاهش ۵۰ هزار و ۸۵۷ واحدی نسبت به چهارشنبه هفته گذشته (سوم آبان‌ماه) به یک میلیون و ۹۵۱ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز در معاملات امروز کاهش ۲۳ هزار و ۵۴۸ واحدی را تجربه کرد و روی ۶۵۳  هزار و ۱۷۶ واحد ایستاد.

در این بازار بیش از ۲۸۸ معامله به ارزشی بالغ بر ۳۹ هزار و ۶۲۶ میلیارد ریال انجام شد.

فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان، بانک ملت، ملی صنایع مس ایران و معدنی و صنعتی چادرملو مهم‌ترین نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بازار بورس بودند که همه این نمادها روند نزولی را نسبت به آخرین روز هفته گذشته سپری کردند.

بر بازار فرابورس نیز همین روند نزولی حکمفرما بود. شاخص کل در این بازار با ۶۷۲ واحد کاهش نسبت به آخرین روز هفته گذشته به ۲۳ هزار و ۹۰۳ واحد رسید. در این بازار بیش از ۱۳۸ هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۲۵ هزار و ۲۰۷ میلیارد ریال انجام شد.

پلیمر آریا ساسول، سرمایه‌ گذاری مالی سپهر صادرات، ایران خودرو دیزل، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌ گذاری صبا تامین و پالایش نفت لاوان تاثیرگذارترین نمادها بر شاخص کل بازار فرابورس بودند که همگی آنها نیز مانند بازار بورس روند نزولی را نسبت به آخرین روز هفته گذشته را تجربه کردند.

کد خبر 802051
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    7 1
    جنگ واقعی اینجا در ساختمان شیشه ای است . دشمن از هرگونه سلاح غیر مجاز برای از بین بردن سرمایه سهامدار خرد داره استفاده می کنه . حقوقی که هفته پیش صد میلیون فلان نماد را فروخته بود امروز 83 میلیون همان نماد را خرید . متاسفانه اینجا نمی توان مظلومیت سهامدار خرد را بریا جهانیان به نمایش در ا.رد که از 99 تاکنون چه فجایع وحشتناکی اتفاق افتاده است ؛ خانواده هایی که از هم پاشید ؛ افرادی که سکته کردند ؛ و....
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
      1 9
      دانش و زمان تحلیل لازم هست شما وارد هر بازاری شوید و این موارد را نداشته باشین ضرر می کنید.
    • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
      8 0
      عزیز بحث دانش و تحلیل نیست منم یک دهه است بازار سرمایه هستم . همه شرایط بریا صعود بازار اماده شده بود و از خود ویزر و عشقی بگیر تا کارشناسان ارشدی مثل عبده تبریزی بازار را بسیار ارزنده خواندند . وقتی جنگی در منطقه اتفاثق می افته مخصوصا جنگی که ایران خواهی نخواه یبه نوعی درگیر است این اتفاق می افتد . در همه قراردادها و... هم بندی به اسم فورس ماژور می نویسند که حوادث طبیعی وجنگ و... می تونه تمام قرارداد را معلق کند یا ... همانطوریکه بورس ترکیه با اولین ریزش تعطیل شد ولی اینجا ایران است و همه چیز متفاوت .
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    6 0
    این نیز بگذرد ...چنان که آن گذشت
  • نمازی IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    7 1
    بدبخت تر از سهامداران بورس ایران مگر داریم؟! این رسمش نبود که با ما چنین کنند و دلال ارز و سکه به ریشمون بخندند
  • تقوی IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    5 0
    دست های پشت پرده عامل این وضع شد. مگر نه جنگ ایران و آمریگا هم اینجوری بازار رو به فنا نمیداد.
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    5 0
    ... .... .... ... طرف اونور دنیا دو تا موشک هوا میکنه بورس اینجا منفجر میشه
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    3 2
    فروشنده ها تو این قیمت ها همان بی سواد های بازار بورس اند که جز ضرر چیزی عایدشان نمی شود. بازار سهام قبل تر از این اتفاقات خطرناک تر ی رو هم به خودش دیده و بعد از چند روز رشد سنگین تری رو شاهد بوده.
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    2 0
    اینکه شرایط منطقه بحرانی شده شکی نیست و بورس ما هم واکنش نشون بده طبییه. منتها درد اصلی اینکه در شرایط نرمال و عادی که بازارهای دیگه رشد کردند این بازار رشد نکرد و ریزش داشت. یعنی فقط ضرر اندر ضرر. چرا آقای عشقی به این وضعیت پاسخگو نیستند؟