سازندگان فیلم سینمایی «مجنون» سعی دارند این اثر سینمایی را که به روایت زندگی شهید زین الدین می پردازند را به جشنواره فیلم فجر برسانند.

زین

همشهری آنلاین: فیلم سینمایی «مجنون» به تهیه‌کنندگی عباس نادران تازه‌ترین محصول سینمایی سازمان اوج است که به روایت زندگی یکی از شهدای شاخص دوران دفاع مقدس می‌پردازد. کارگردانی این فیلم را مهدی شامحمدی برعهده دارد که در عرصه سینمای مستند شناخته شده است. «مجنون» اولین فیلم بلند این کارگردان به حساب می آید. عباس نادران هم تهیه کننده این فیلم است که در کارنامه اش فیلم هایی چون «شاه‌کش» و «شادروان» دیده می شود. البته نادران هم مانند شامحمدی؛ کارگردان اولین تجربه همکاری با اوج را دارند. این فیلم زمستان سال گذشته در آبادان کلید خورد و بر اساس پیگیری های همشهری با گذشت یک سال در مرحله تدوین قرار گرفته و یکی از فیلم های جشنواره فجر 42 محسوب می شود.
کلید ساخت فیلم از پرتره شهدا و سرداران شهید به دهه 80 باز می گردد اما این فیلم ها معمولا نتوانست آنطور که باید کیفیت تولید را داشته باشد و در اکران هم با مخاطب کم روبه رو شد. اما با ساخت فیلم «ایستاده در غبار» که روایتی از زندگی احمد متوسلیان داشت؛ سبک و سیاق تولید فیلم ها تغییر کرد. بعدها فیلم هایی چون «منصور» «منصور» با روایتی از زندگی شهید منصور ستاری و «غریب» با روایتی از زندگی شهید محمد بروجردی تولید شد و البته سازمان ها و دیگر ارگان ها نیز از زندگی سرداران شهید اقدام به ساخت فیلم های سینمایی کرده اند. شهید مهدی زین‌الدین فرمانده لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب در دوران دفاع مقدس و از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در طول جنگ تحمیلی بود که در سال ۶۳ در منطقه سردشت در پی درگیری مستقیم با نیروهای مسلح دشمن در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسید. علاوه بر این فیلم به نظر می رسد اوج قصد دارد فیلم دیگری از سرداران شهید را جلوی دوربین ببرد. 
در فیلم سینمایی «مجنون» سجاد بابایی در نقش شهید زین الدین حضور دارد. با این که فیلم در مرحله تدوین قرار دارد هنوز اسامی کامل بازیگران عنوان نشده است. 
 

کد خبر 802528
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha