38 سال پیش در چنین روزی دادگاه علنی محاکمه قاتلان رانندگان تریلر در کاخ دادگستری برگزار شد.

تقویم حوادث

همشهری‌آنلاین_ گروه سرنخ: روزنامه اطلاعات در 7 آبان 64 در صحفحه 17 در این باره نوشت: محاکمه علنی دو نفر از متهمین به قتل چند تن از رانندگان تریلی‌های حامل تیرآهن صبح روز دیروز در شعبه 145 دادگاه کیفری یک به ریاست حجت‌الاسلام رحمت‌الله عروجی در تالار جنائی کاخ دادگستری و با حضور خانواده‌های مقتولین آغاز شد.

رئیس دادگاه متهمان را اینگونه معرفی کرد: به نام محمد 30 ساله، شغل راننده اهل و ساکن کرج و متهم ردیف دوم: احمد 37 ساله شغل راننده اهل و ساکن کرج بعد از معرفی متهمان خانواده مقتولان از ریاست دادگاه  تقاضای اشد مجازات را برای متهمین خواستند.

به گزارش خبرنگار حوادث اطلاعات در تاریخ 10، 7، 62 جسد مرد مجهول الهویه‌ای در جاده ساوه کشف شد در تحقیقات مشخص شد که وی رحیم نام دارد و با تریلی و با بار تیرآهن در مسیر اصفهان به اهر در حرکت بوده است.

در تحقیقات بعدی پس از کشف تریلر مسروقه مقتول با بررسی مدارکی که از داخل این تریلر به دست آمد، یکی از متهمین به نام محمد شناسائی و پس از مدتی در منزل مسکونی خود در کرج دستگیر شد.

او در بازجویی مقدماتی همدستی احمد را معرفی کرد.  احمد نیز با تلاش مامورین شعبه یکم آگاهی تهران دستگیر شد و در بازرسی از منزل آن 2 نفر 2 قبضه  اسلحه کمری به کالیبرهای 38 و 22 با فشنگ‌هایشان به دست آمد.

بر اساس این گزارش و برابر کیفرخواست برای متهم ردیف اول و دوم به اتهام شرکت و معاونت در 3 فقره قتل عمد، یک فقره شروع قتل و 4 فقره سرقت مسلحانه، فروش تیرآهن‌های مسروقه، شرکت در خرید و فروش سلاح غیر محاز، کلاهبرداری آهن و جعل استاد تقاضای صدور حکم اعدام صادر شده است.

شگرد این متهمان اینگونه بوده است که با دیدن تریلرهای حامل تیرآهن در حاشیه جاده‌ها به نزد راننده می‌رفتند و با جلب اعتماد وی در فرصت مناسب به ضرب گلوله او را از پای در می‌آوردند و آهن‌هارا در بازار آزاد به فروش می‌رساندند.
 

کد خبر 802594
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha