وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پروژه هزار واحدی سبحان قرچک ۲۰ سال پیش آغاز شده اما به دلیل برخی مشکلات به مردم تحویل داده نشده است، گفت: از ۲.۵ ماه پیش، امین مالی و اجرای این پروژه به بانک مسکن واگذار شده و به‌زودی وارد چرخه خواهد شد.

مهرداد بذرپاش

به گزارش همشهری، وزیر راه و شهرسازی در بازدید میدانی امروز از پروژه ۱۱۰۰ واحدی سبحان قرچک، در جریان روند اجرای عملیات تکمیل و ایمن‌سازی واحدهای این پروژه قرار گرفت و از اقدامات خوب و سریع بانک مسکن در رفع مشکلات و ایمن‌سازی این پروژه تقدیر کرد.

مهرداد بذرپاش در حاشیه این بازدید که با حضور مدیرعامل بانک مسکن انجام شد، گفت: بنا بر تأکید رئیس‌جمهوری مبنی بر رفع مشکلات این پروژه و تحویل به مردم منطقه، عملیات تکمیل، مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی این واحدها به بانک مسکن واگذار شد و این بانک در دو ماه و نیم گذشته با به‌کارگیری حداکثر ظرفیت به نحو شایسته‌ای به رفع مشکلات فنی و زیرساختی این مجموعه اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه کار عمرانی در این پروژه با حداکثر ظرافت رو به اتمام است، افزود: در حال حاضر آزمایش‌های گسترده‌ای در آزمایشگاه فنی مکانیک و خاک در وزارت راه و شهرسازی برای حصول اطمینان از مقاومت خاک منطقه در حال انجام است که نتایج ظرف چند روز آینده اعلام و بررسی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در همین زمینه، امروز نیز با حضور سازمان نظام‌مهندسی و جمع‌بندی نظرات تکمیلی این نهاد، از ایمنی ساخت واحدها که برای ما دارای اولویت است؛ اطمینان بیشتری حاصل خواهد شد.

بذرپاش اظهار کرد: این پروژه با همکاری بانک مسکن به‌زودی تکمیل و با تحویل در مدلی مشابه طرح نهضت ملی مسکن در مدار پروژه‌های تحویل شده به خانوارهای نیازمند قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: پروژه سبحان قرچک ۲۰ سال پیش کلید خورد و عملیات اجرایی و احداث آن تقریباً ۱۰ سال قبل به اتمام رسیده بود اما به دلیل برخی مشکلات موجود به مردم تحویل داده نشد که ظرف دو ماه و نیم گذشته تاکنون با واگذاری به بانک مسکن و تأمین مالی و عملیات اجرایی توسط این بانک به‌زودی به چرخه عرضه در بازار مسکن بازخواهد گشت.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: البته ناگفته نماند در شهرستان قرچک متقاضی مستقیم پولی واریز نکرده بود که امروزه منتظر تحویل واحد مسکونی خود باشد. عملیات اجرایی یک مؤسسه مالی که منحل و پروژه تحویل بانک اختصاصی مسکن شده است و عملیات ساخت طی شد که برخی از نقاط پروژه با مشکلاتی مواجه بود که دچار معطلی شد.

وی خاطر نشان کرد: پس‌از بازدید ریاست جمهور در سال گذشته سوال اینجا بود که چرا واحدهای مسکونی تا به امروز تکمیل نشده و نیمه کاره رها شده و در چرخه عرضه به بازار مسکن قرار نگرفته است.

بذرپاش تاکید کرد: برخی از واحدها دچار مشکلات فنی شده بود و نیاز به مقاوم‌سازی مجدد داشتند که انجام شد. باقی پروژه‌های سایت نیز با اینکه حدود ۱۰ سال گذشته است به لحاظ تجهیزات و مصالح ساختمانی از بین رفته و حتی دچار سرقت شده بودند که اتفاق خوبی نبود.

وی گفت: بانک مسکن اقدامی خوبی انجام داد و نوسازی تمام واحدهای مسکونی شهرستان قرچک را به اتمام رساند و برای اینکه وزارت راه و شهرسازی از اتمام پروژه خاطرجمع شود آزمایش‌های تکمیلی توسط شرکت فنی خاک انجام خواهد شد.

بذرپاش در ادامه افزود: ایمنی ساخت الویت وزارت راه و شهرسازی است و حداکثر ظرافت‌ها در نظر گرفته شده و طی روزهای آینده وزارت راه و شهرسازی نیز عملیاتی در این سایت نخواهد داشت و در ادامه عملیات تعویض خطوط لوله نیز در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در پروژه سبحان ۲ قرچک تنها مشکل فاضلاب وجود دارد زیرا سیستم اِکو در شهرستان‌ها وجود ندارد و آبچه‌ها نیز به صورت جذبی عمل می‌کنند که تمام مشکلات موجود به صورت فنی در دست بررسی است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اولویت عرضه واحدهای مسکونی سبحان ۲ شهرستان قرچک با مردم همین شهرستان خواهد بود و طی ۲ هفته آینده مشخص خواهد شد که عرضه این واحدهای مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن خواهد بود یا خیر.

کد خبر 803161
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha