جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

وقوع سیل و آبگرفتگی در استان‌های سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، همدان و کرمانشاه منجر به بروز سیلاب و در نتیجه امدادرسانی به 117 نفر شد.

آبگرفتگی

به گزارش همشهری آنلاین، به‌گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، با توجه به اینکه سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران و احتمال جاری شدن سیل در چند استان هشدار داده بود، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر امدادگران را در این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآورد. صادق محمودی با بیان اینکه بارش شدید باران باعث وقوع سیل و آبگرفتگی در سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و همدان شد، گفت: «در مجموع ۱۲ روستا و یک شهر در این استان‌ها درگیر سیل و آبگرفتگی شدند.»

براین اساس، امدادگران به ۱۱۷ نفر در این چهار استان امدادرسانی کردند که از این تعداد ۳۴ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. همچنین امدادگران با استفاده از پمپ‌های آب و دستگاه‌های لجن‌کش، آب جمع شده در ۱۵ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

همچنین به گفته فرماندار سرپل ذهاب در کرمانشاه، در روزهای اخیر علاوه بر بارندگی در برخی شهرستان‌های استان، برخورد صاعقه به یک گله و چوپان در این شهرستان مشکلاتی را به‌وجود آورد. صدراله بابلی به همشهری گفت: «عصر پنجشنبه (11 آبان) برخورد صاعقه در روستای رفیع در بخش مرکزی سرپل ذهاب به 20 گوسفند، سبب تلف شدن 17 گوسفند شد و 3 گوسفند دیگر نیز دچار آسیب‌دیدگی شدند. چوپان نیز به‌دلیل برخورد صاعقه زخمی شد.» او ادامه داد: «توصیه ما به مردم این است که به هشدارهای سازمان هواشناسی توجه کنند تا از بروز برخی حادثه‌ها جلوگیری شود.»

کد خبر 804074
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha