شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
۰ نفر

کباب حسینی یک جور کباب چنجه است ولی به جای آنکه آن را روی آتش درست کنند، آن را در تابه سرخ کرده و همراه با طعم‌دهنده‌های همراهش می‌پزند.

کباب

همشهری آنلاین: این غذا را اصفهانی‌ها برای مهمانی‌های رسمی و مهمانان ویژه‌شان زیاد می‌پزند. شما هم این کباب را امتحان کنید، مطمئن باشید طعم آن را هرگز فراموش نمی‌کنید.

مواد لازم

یک کیلو گوشت گوساله یا گوسفند
یک کیلو پیاز ریز نقلی
۳ عدد فلفل دلمه‌ای
یک‌دوم پیمانه رب گوجه فرنگی
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
سیخ چوبی به تعداد لازم
۱ ق س روغن
کمی پودر سیر

۱. گوشت را به تکه‌های مکعبی کوچک برش بزنید و در کاسه‌ای بریزید. مقداری پیاز رنده کنید و به کاسه محتوی گوشت‌ها اضافه نمایید.

حالا گوشت‌ها را با کمی پودر سیر و فلفل (مقدار ادویه‌ها به دلخواه شماست) مزه‌دار کنید. در ظرف را بسته در یخچال به مدت ۵ ـ ۴ ساعت بگذارید تا گوشت‌تان ترد و مزه‌دار شود.

۲. پیازها را پوست کنده و آماده کناری بگذارید. دم و تخم فلفل دلمه‌ای را هم گرفته، آنها را مربعی برش بزنید.

۳. مقداری از پیازها را خلالی خرد کرده در ته تابه‌ای که می‌خواهید غذا را در آن درست کنید، بچینید. گوشت‌های تکه‌شده را به صورت یک در میان با فلفل و پیازهای نقلی درسته به سیخ بکشید.

در هر سیخ چوبی به تعداد ۶ ـ ۵ عدد تکه گوشت کافی است. حالا سیخ‌های کباب را روی پیازهای خلالی ته تابه قرار دهید و تابه را روی حرات ملایم قرار داده در آن را ببندید.

۴. در تابه‌ای کوچک کمی روغن ریخته و روی حرارت بگذارید. رب‌گوجه را به همراه نمک و فلفل و زردچوبه در روغن تفت دهید تا رنگ آن خوش‌رنگ شود. حالا کمی آب اضافه کنید و هم بزنید. بگذارید کمی بجوشد تا به غلظت سس دربیاید.

۵. سس گوجه آماده‌شده را روی کباب‌های در حال پخت بریزید و در ظرف را ببندید تا حدود سه ساعت کباب‌ها با سس گوجه در حرارت ملایم بپزند. در مدت پخت می‌توانید کمی آب هم اضافه کنید تا کباب‌ها خوب بپزند.

۶. بعد از پخت، سیخ‌های چوبی را در ظرف مناسب سرو چیده و سس مانده در ظرف را روی آنها بریزید. این کباب را می‌توانید هم با نان و هم با چلو سرو کنید.

فوت‌وفن

اگر دوست دارید کباب حسینی‌تان را در فر بپزید بهتر است درجه حرارت فر را کم کنید تا کباب به مدت طولانی با حرارت خیلی کم بپزد. سیخ‌های چوبی را قبل از شروع کار در یک ظرف آب به مدت ۲ تا ۳ ساعت بخیسانید.

یه‌جور دیگه

در کنار این غذا می‌توانید مقداری سبزیجات فصل پخته، سرو کنید.

کد خبر 804320
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha