یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به یک رسانه آمریکایی در واکنش به اظهارات حسین امیرعبداللهیان، ضمن «کاملا نادرست» خواندن آن گفت: «ما برای ایران کاملا روشن کرده‌ایم که نباید به دنبال گسترش درگیری باشد.»

بلینکن نتانیاهو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رصد، این مقام آمریکایی با تکرار هشدارهای مکرر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، و دیگر مقامات ارشد دولت او ادعا کرد در صورتی که جمهوری اسلامی به دنبال گسترش درگیری‌ها باشد، باید با عواقب آن روبرو شود.

امیرعبدالهیان جزئیات پیام آمریکا را فاش کرد | واکنش به عکس با جلیقه همتای امریکایی

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: «ما همچنین به طور علنی و خصوصی روشن ساخته‌ایم که خواستار آزادی گروگان‌های (اسیران) حماس هستیم.»

به گفته او، «آزادی اسیران مستلزم وقفه بشردوستانه در درگیری‌ها است. [مسئولیت] هرگونه تاخیر در این روند بر عهده حماس است.»

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، هم روز شنبه در جریان یک کنفرانس خبری مشترک با همتایان خود از مصر و اردن ادعا کرد آتش‌بس در شرایط فعلی به حماس فرصت تجدید قوا می‌دهد و تکرار حادثه ۱۵ مهر را ممکن می‌کند.

کد خبر 805204

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    عواقبش جلیقه ضد گلوله پوشیدن وزیر خارجه آمریکا نالایق است؟!
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    در این مدت 32 روز اسراییل به همراه آمریکا بیش از 45 هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخت مله به بیمارستان‌ها، مساجد، کلیساهای ، زنان، مردان و کودکان غزه متوقف شود.
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    شمار شهدای غزه از مرز 10 هزار نفر گذشت تجاوزگری‌های اسرائیل به همراه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از همه قوانین بین‌المللی عبور کرده است. حمایت غرب از رژیم اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای این رژیم در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی بوده است.
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    شرکت صهیونیستی استارباکس در عربستان و برخی کشورهای اروپایی اجناس خود را با تخفیف ویژه عرضه کرده است ‌اما بازهم خریداری ندارد! این روند باید در کل جهان اسلام تداوم یابد.