روستاهای زیادی در محدوده استان تهران وجود دارند که به‌دلیل داشتن شرایط خاص، عنوان‌ ترسناک‌ترین، مرموزترین و هیجان‌انگیزترین روستاها را به‌خود گرفته‌اند.

روستاها

همشهری- مریم باقرپور: روستاهایی که حتی نام برخی از آنها روی نقشه دیده نمی‌شود و هیچ زنی حق ورود به آن را ندارد. یادتان باشد اگر ناراحتی قلبی دارید یا از دیدن شکل‌های عجیب‌ و غریب می‌ترسید به این روستاها نروید!

روستای وردیج و واریش

* نشانی: اتوبان تهران‌ـ کرج، بزرگراه خرازی، خروجی جاده وردیج- واریش

* ژانر: ترسناک

* ساعت بازدید: صبح تا غروب آفتاب

* سطح سختی(ترس) : ۲

* محدودیت‌ها: حضور افراد سنگین‌وزن و دارای ناراحتی قلبی ممنوع است.

* معرفی: برخی روستای «وردیج» را به ارواح سنگی و حتی آدمک جیان می‌شناسند. دلیلش هم کوه‌های در مسیر روستاست. این کوه‌ها شبیه آدم‌های نشسته هستند و بعضی هم به اسکلت سنگی حیوانات شباهت دارند. تعدادی را هم از هر زاویه‌ای وارسی کنید، جمجمه‌های ترسناک به‌نظر می‌آیند که در شب به دلیل تابش نور ماه وحشت‌آور می شود. بین روستاییان باوری افسانه‌ای وجود دارد که روزگاری در این محل قلعه‌ای وجود داشته که ساکنان آن بر اثر حادثه‌ای نامعلوم به مجسمه‌های سنگی تبدیل شده‌اند. اما در دیدگاه پژوهشگران نمادهای حجاری ورودی روستای وردیج بقایای خاکستر آتشفشانی هستند که در مدت ۴۰میلیون سال و بر اثر وزش باد دچار فرسایش شدید شده و به شکل کنونی درآمده‌اند.

روستاهای مرموز تهران را بشناسید | ماجرای قلعه هاگوارتز و دره زمان

غار گل زرد

* نشانی: جاده هراز، ۶۵کیلومتری تهران، پیش از خروجی سد لار و نرسیده به راهدارخانه روستای منظریه منطقه پلور، محدوده شمالی روستا

* ژانر: ترسناک و خطرناک

* ساعت بازدید: تا پیش از غروب آفتاب

* سطح سختی(ترس) : ۳

* محدودیت‌ها: زمان بارندگی به‌دلیل پرشدن غار از آب، ورود ممنوع می‌شود.

* معرفی: ورودی تنگی دارد و اگر راهنما همراه‌تان نباشد، گم شدن در آن حتمی است. این غار به گل زرد شهرت دارد و دهانه غار طوری است که ابتدا باید با حالت سینه‌خیز و ۱۰‌متر را در مدل پامرغی بروید. پس از ورود به داخل غار چون درونش از کربنات کلسیم پوشیده و چند حوضچه آب سرد دارد، باید مراقب بود چون عمق برخی از این حوضچه‌ها به ۴‌متر می‌رسد. اگرچه هر سال گردشگران زیادی به این غار می‌روند اما از این غار به‌دلیل ورودی مخوفش به‌عنوان محدوده‌های ترسناک یاد می‌شود. بازدید از اینجا، باید به کمک راهنمای محلی یا گروه‌های گردشگری باشد تا وارد راه‌های فرعی و نامعلوم نشوید.

روستاهای مرموز تهران را بشناسید | ماجرای قلعه هاگوارتز و دره زمان

روستای آغشت

* نشانی: استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، بخش چندار، دهستان برغان، روستای آغشت

* ژانر: هیجان انگیز

* ساعت بازدید: صبح تا غروب آفتاب از نمای بیرون

* سطح سختی(ترس) : ۱

* محدودیت‌ها: امکان عکاسی از نمای داخلی قلعه وجود ندارد.

* معرفی: در روستای آغشت، که قدمتش به هزاران سال پیش و به دوره‌ قبل از اسلام می رسد، قلعه ای میان درختان بلند وجود دارد که عجیب و سحرانگیز است و هر تازه واردی را به یاد مجموعه فیلم‌های هری پاتر و قلعه هاگوارتز می‌اندازد. از این قلعه با نام های آغشت، برغان، دژ برغان و قلعه هاگوارتز ایران هم نام برده می شود و ظاهرش به دژهای قدیمی اروپاییان و رومیان شباهت دارد چون در آن از پنجره‌ها و درها با تعداد بالا و به‌صورت متقارن استفاده شده و ستون‌های کلاسیک و چسبیده به دیوار هستند؛ طاق‌ها نیم دایره اند و مجسمه‌های فراوانی در طراحی نمای ساختمان‌ها استفاده شده است. این قلعه پنج طبقه دارد و در احاطه درختانی بلندی است که گاهی ارتفاع آن‌ها به بلندای این قلعه می‌رسد؛ درختانی که ظاهری زیبا و در عین حال رعب‌انگیز در محل ایجاد کرده اند.

روستاهای مرموز تهران را بشناسید | ماجرای قلعه هاگوارتز و دره زمان

دره زمان

* نشانی: جاده هراز، منطقه پلور، جاده فرعی سد لار

* ژانر: هیجانی و ترسناک

* ساعت بازدید: قبل از تاریک شدن

* سطح سختی(ترس) : ۳

* محدودیت‌ها: برای افراد دارای بیماری‌های عضلانی و پوستی نامناسب است.

* معرفی: افسانه‌های متنوعی درباره این مکان وجود دارد. مثلا برخی معتقدند که محلیان برای فرار از حمله دشمنان و مخفی کردن گنج‌هایشان به دره می‌رفتند. دلیل ترسناک بودن آن هم خیس شدن، سرما و ماندن به‌ مدت طولانی در آب است که همین‌ها باعث شده افرادی که از حضور در چنین فضاهایی ترس دارند، نمی‌توانند اینجا بیایند. در اینجا باید از همان ابتدای راه، پا را در آب سرد رودخانه گذاشت. همین موضوع باعث می‌شود که عده‌ای ابتدای راه پا پس بکشند. برای بازدید باید از تورهای باتجربه استفاده کرد چون در برخی از قسمت‌ها، فشار آب آنقدر زیاد می‌شود که در صورت نداشتن طناب، جریان آب فرد را با خود می‌برد.

روستاهای مرموز تهران را بشناسید | ماجرای قلعه هاگوارتز و دره زمان

کد خبر 805929
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    3 0
    واقعا چنین مکان هایی وجود دارد. کاش ادرس دقیق بدید
  • فرید IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    0 2
    این همان قلعه هرلی پاتر نیست تو ایران و تهران چیکار میکنه