«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی گفت که «مسئله برنامه هسته‌ای ایران و تهدیداتی که ایجاد می‌کند» در دستور کار نشست با رئیس جمهور چین خواهد بود.

سالیوان

به گزارش همشهری آنلاین، «جو بایدن» و «شی جین‌پینگ» سران آمریکا و چین قرار است روز چهارشنبه در سانفرانسیسکو با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.

به گزارش اسکای نیوز، سالیوان همچنین اعلام کرد که امروز(یکشنبه) شهروندان آمریکایی را به خارج از نوار غزه منتقل خواهند کرد.

سالیوان افزود: باید کار را به خود ملت فلسطین سپرد تا تصمیم بگیرند که نوع حکومتش در آینده چگونه خواهد بود. وقتی که در خصوص حکمرانی در نوار غزه صحبت به میان می آید باید گفت که نمی توان به وضعیت ششم اکتبر(قبل از طوفان الاقصی) بازگشت.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین گفت: واشنگتن در مذاکرات میان اسرائیل و قطر در خصوص اسرای موجود نزد جنبش حماس حضور دارد و آمریکا خواهان رویکرد نبرد با اسلحه در بیمارستان‌ها نیست.

این اظهارات در حالی است که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا، جنگ در غزه را به بیمارستان‌ها کشانده است و در چند روز اخیر، با محاصره برخی مراکز درمانی، آن‌ها را هدف قرار می‌دهد.

کد خبر 806760
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • اعتراض IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    7 3
    که موضوع برنامه هسته‌ای ایران دیگر هیچ ربطی به آمریکا جنایتکار ندارد و هیچ کسی هم حق ندارد در باره برنامه هسته ای ایران با آمریکا جنایتکار مذاکره کند.
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    3 2
    يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹/ دولت چین هم به نمایندگی از کل ملتها و دولتهای جهان خواستار بررسی تهدید استفاده از بمب هسته ای توسط اسرائیل و بررسی تعداد بمبهای اتمی اسرائیل باشد
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    3 1
    يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸/ اسرائیل جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار و برخی کشورهای اروپایی جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از 15 مهرماه تاکنون غزه را به جهنم تبدیل کرده است. اسرائیل جنایتکار ‌باید اقدمات تحریک‌آمیز ‌خود در جنوب سوریه را متوقف کند. اسرائیل جنایتکار ‌باید اقدمات تحریک‌آمیز ‌خود در جنوب لبنان را متوقف کند. اسرائیل ‌جنایتکار باید اقدمات تحریک‌آمیز ‌خود در فلسطین اشغالی را متوقف کند. اسرائیل جنایتکار ‌باید اقدمات تحریک‌آمیز ‌خود در نوار غزه را متوقف کند.
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    3 1
    يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸/ چیزی که اکنون مشاهده می‌کنیم رفتار دوگانه غرب در برخورد با جنایات رژیم صهیونیستی است. اگر غرب ادعا می‌کند مردم اوکراین از سوی دولت روسیه مورد تهاجم قرار می‌گیرند چرا در همین زمانی که غزه بمباران می‌شود، در مورد مردم فلسطین چنین موضعی ندارند؟ آنها می‌گویند در غزه هیچ کاری نباید انجام دهید. استانداردهای دوگانه دولت‌های غربی تهدید بزرگ‌تری برای حقوق بشر محسوب می‌شود. ارتش اسرائیل در روزهای گذشته حملات خود را بر بیمارستان‌های نوار غزه افزایش داده که این امر منجر به شهادت بسیاری از بیماران و زخمی‌های این بیمارستان‌ها و همچنین کسانی شده است که به این مکان‌ها پناه آورده بودند. طبق آمارهای اعلام شده دستکم ۱۱ هزار و ۷۸ فلسطینی از جمله چهار هزار و ۵۰۶ کودک و سه هزار و ۲۷ زن در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده‌اند. در همین حال، بر اساس آمار رسمی، تعداد کشته‌شدگان اسرائیلی حدود یکهزار و ۲۰۰ نفر است.
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    2 1
    يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷/ اسرائیل به همراه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در نوار غزه دست به جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت زده است
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    2 1
    سازمان ملل متحد شریک جرم جنایت های اسرائیل و آمریکا در فلسطین و نوارغزه است. شورای امنیت سازمان ملل متحد شریک جرم جنایت های اسرائیل و آمریکا در فلسطین و نوارغزه است. شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد شریک جرم جنایت های اسرائیل و آمریکا در فلسطین و نوارغزه است.
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    2 1
    بمباران غزه توسط ارتش اسرائیل و آمریکا جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی متأسفانه سران بی ادب آمریکا جنایتکار درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند. بمباران غزه توسط ارتش اسرائیل و آمریکا جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی متأسفانه سران بی ادب اسرائیل جنایتکار درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    3 0
    ارتش اسرائیل همچنان از انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای ساخت آمریکا علیه مردم غزه استفاده می‌کند.
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    2 0
    جنایات آمریکا ثبات منطقه و دنیا را به خطر می‌اندازد. جنایات اسرائیل ثبات منطقه و دنیا را به خطر می‌اندازد. سلاح هسته‌ای اسرائیل امنیت دنیا را تهدید می‌کند. بمباران غزه جنایت جنگی است. بمباران شدید غزه به طور کامل غیرقابل قبول و جنایت جنگی است.
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    2 0
    يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶/ ایران باید بمب هسته ای داشته باشد.
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    1 0
    يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸/ ایران این هشدار را به امریکایی ها می دهد جلوی بازرسان آژانس را گرفتن تیر خلاص بر صهیونیسم هاست. دیمونا باید بررسی شود و برای ایران نشان دادن حقایق دیمونا لحظه ای بیش طول نمی کشد. ایران عضو آژانس اتمی و علنا اعلام می شود بررسی نکردن دیمونا تیرخلاص به صهیونیسم هاست و این دیموناست که باید بررسی شود.
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    2 0
    اسرائیل جنایتکار و با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا جنایتکار و برخی کشورهای اروپایی جنایتکار در این مدت 37 روز غزه را به جهنم تبدیل کرده است
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    3 0
    آمریکا جنایتکار کودک‌کش است. اروپا جنایتکار کودک‌کش است. اسرائیل جنایتکار کودک‌کش است.
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    2 0
    تنها راه پیشرفت، نابودی رژیم صهیونیستی و خروج آمریکا از منطقه است
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    3 0
    مذاکره برنامه هسته‌ای ایران در سال 1394 تمام شده است ودیگر هیچ کس حق ندارد در مورد برنامه هسته‌ای ایران با آمریکا مذاکره کند. و این در حالی است که آمریکا در سال 1397 به صورت غیر قانونی از توافق هسته ای خارج شده است و هم منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    2 0
    آمریکا به همراه غرب از سال 1394 تاکنون توافق هسته ای و هم برجام را نقض کرده است.
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    2 0
    کشورهای اروپایی از سال 1394 تاکنون به تعهدات خود در برجام عمل نکردند/ و آمریکا هم باید به داند دیگر عصنو برجام نیست و از سال 1397 تاکنون هم نبوده است.
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    1 0
    اروپا به تعهدات برجامی عمل نکرده است اروپا به تعهدات برجامی عمل نکرده است اروپایی‌ها به هیچ یک از تعهدات برجامی خود عمل نکرده‌اند چرا که هیچ اختیاری از خودشان ندارند. خنده‌دار است که این سه کشور اروپایی می‌گویند «ما در برجام هستیم» درحالی‌که به تعهداتشان در برجام عمل نمی‌کنند و آنان باید به این مسئله واقف باشند که در برجام بودن، همراه با اقدام عمل معنا دارد. اروپایی‌ها در بسیاری از مذاکرات ، با مقامات ایرانی و هیئت‌های پارلمانی، خودشان اذعان می‌کنند که هیچ اختیاری ندارند و نمی‌توانند از زیر چتر آمریکا خارج شوند.
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    2 1
    رژیم صهیونیستی بیمارستان‌ها را به طور مستقیم هدف قرار می‌دهد/دولت آمریکا مسوول است
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    2 1
    با بمب های اتمی اسراییل کسی کاری نداره
  • الهه IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    2 1
    ایران باید بمب هسته‌ای و موشک قاره پیمایی بسازد... تا آمریکا از بین نرود دنیا ی آرامی نخواهیم داشت.
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 1
    آزمایش موشک قاره پیمای آمریکا نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل محسوب می شود. فشار قانونگذاران آمریکایی به تروئیکای اروپایی برای اقدام علیه ایران همان نتیجه مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، قطر و عمان بوده است. اعتراف آمریکا : به بازگشت به برجام فکر نمی کنیم اعتراف وزارت خارجه آمریکا: به بازگشت به توافق هسته‌ای فکر نمی‌کنیم
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 1
    آمریکا حاضر است از پشت به ملت تایوان خنجر بزند ولی اسرائیل را خونخوار را نجات دهد. احتمالا آمریکا برای جلب حمایت چین از اقدامات اسرائیل حاضر شده است نظریه چین واخد را بپذیرد و از استقلال تایوان خودداری کند. بدبخت تایوانی ها و اوکراینی هایی که روی کمک امریکا حساب باز کردند و چه زود آمریکا پاسخ اعتماد آنها را داد. عاقبت دوستداران غرب در اعتمادکردن به آمریکا چیزی جز نابودی نیست.
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    جو بایدن در جنگ غزه ثابت کرد و نشان داد که 100 درصد فقط مشکل بیماری روحی و روانی دارد. جو بایدن در جنگ غزه ثابت کرد و نشان داد که بویی از انسانیت نبرده است.
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    کشتار زنان و کودکان در غزه ناقض کنوانسیون‌های بین‌المللی است جنایات صهیونیست‌ها نه تنها بر خلاف کرامت و شأن والای انسانی است، بلکه ناقض مصادیق متعددی از حقوق بشر به خصوص حقوق زنان و کودکان در اسناد بین‌المللی است. جنایت‌های وحشیانه و کم نظیر رژیم غاصب صهیونیستی در پی عملیات طوفان الاقصی بیانگر آن است که لرزه به خانه عنکبوت افتاده و همانا که طبق وعده خداوند، خانه عنکبوت سست‌ترینِ خانه‌هاست. اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی که در امتداد بیش از ۷۰ سال جنایت و ظلم علیه مردم مظلوم فلسطین را یادآور ش این جنایات نه تنها بر خلاف کرامت و شأن والای انسانی است، بلکه ناقض مصادیق متعددی از حقوق بشر و به خصوص حقوق گروه‌های حساس از جمله زنان و کودکان در اسناد بین‌المللی است. با این حال اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی به منزله نقض آشکار حقوق بشر به موجب اسناد بین‌المللی و زیر پا گذاشتن اصول و کرامات انسانی است.
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶/ غیر مسلمانان در آمریکا و کشورهای اروپایی از مردم غزه دفاع و حمایت می کنند ولی اما متأسفانه سران آذربایجان باکو جنایتکار همه جانبه با رژیم کودک کش صهیونیستی همکاری می کنند چرا؟ غیر مسلمانان در آمریکا و کشورهای اروپایی از مردم غزه دفاع و حمایت می کنند ولی اما متأسفانه سران امارات جنایتکار همه جانبه با رژیم کودک کش صهیونیستی همکاری می کنند چرا؟
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    نگاهی بر جنایات رژیم صهیونیستی در ۸۶ سال گذشته برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است. در ۳۸ روز ۵۰ خبرنگار در غزه به شهادت رسیده‌اند تجاوز و حمله اسرائیل و آمریکا به همراه برخی کشورهای اروپایی به نوار غزه نشان داد که ساخت بمب اتمی واجب است.
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    پایگاههای آمریکایی در منطقه غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است. نیروهای آمریکایی حق حضور در منطقه را ندارند. حمله نظامی اسرائیل و آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به غزه باید متوقف شود. حامیان رژیم صهیونیستی جنایتکار اجازه دهند شورای امنیت به وظیفه خود برای برقراری صلح و عمل کند جنایت‌های صهیونیست‌ها جنایتکار با همکاری آمریکا جنایتکار و غرب جنایتکار انجام می‌شود. ادامه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب به غزه برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است.
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷/ 1 - اروپا جنایتکار از سال 2001 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و به رهبری آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده و سایر گروه های تروریستی در منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. 2 - اروپا جنایتکار از سال 2011 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و به رهبری آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.