چند سالی است که همزمان با هفته کتاب، شهر، چهره دیگری به‌خود می‌گیرد و تابلوهای تبلیغاتی به محل نمایش نویسندگان و کتاب‌هایشان تبدیل می‌شود.

کتابخانه شهر

به گزارش همشهری آنلاین، امسال نیز سازمان زیباسازی شهرداری تهران با نصب آگهی‌نماها به استقبال این هفته رفته و در حاشیه خیابان‌ها و چهارراه‌ها بیلبوردهایی مزین به چهره نویسنده‌ها و کتاب‌هایشان نصب کرده است.

پویش فرهنگی هوشمند «کتابخانه شهر» شامل تصاویری از ۱۰۰ عنوان کتاب شاخص از نویسندگان داخلی و خارجی است و این سازمان با این اکران فرهنگی به معرفی این آثار به همراه نام نویسندگان که توسط کارگروه مشترک با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور انتخاب شده‌اند، پرداخته و با تلاش در حفظ تنوع نویسنده‌ها و ژانر کتاب‌ها در بیش از ۷۰۰ سازه فرهنگی و تجاری پایتخت، به استقبال هفته کتاب رفته است.

در این بیلبوردها و در کنار عکس‌ها QR code قرار داده شده است که با اسکن آن ضمن دریافت ۸۰ درصد تخفیف از ناشران، اطلاعات بیشتری درباره کتاب‌ها، خلاصه و برشی از آن و همچنین مشخصات نویسنده مخاطب مشاهده می‌شود و یا می‌توانید با ارسال کد اعلام شده برای هر کتاب و ارسال آن به سامانه پیامکی مندرج در تصاویر، کتاب‌های الکترونیکی بخرید. البته در هفته کتاب علاوه بر اکران‌های گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، ۴۰ سازه ثابت کتاب در شهر هم به ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌پردازند تا شاید سرانه مطالعه در شهر کمی بالاتر رود.

بیشتر بخوانید:

یکی از مشکلات همیشگی کتاب در ایران، کمبود ویترین برای نمایش کتاب‌هاست؛ به‌نحوی که گاه برخی از کتاب‌ها حتی به قفسه کتابفروشی‌ها هم راه نیافته و مجالی برای معرفی خود نمی‌یابند. موضوع دیگر معرفی نشدن کتاب‌ها در رسانه‌ها اعم از رسانه‌های مکتوب، تلویزیون و ... است. هفته کتاب که به کتاب و کتابخوانی اختصاص یافته، یکی از زمان‌هایی است که شهر رنگ و بوی کتاب به‌خود می‌گیرد و این پویش فرهنگی که سازمان زیباسازی شهرداری بانی آن است، باعث شده کتاب‌ها مجالی برای دیده شدن پیدا کنند.

کد خبر 807461

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha