چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: تابستان 88، 500 مگاوات برق از نیروگاه انرژی اتمی بوشهر وارد مدار تولید می‌شود.

پرویز فتاح - وزیر نیرو - در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: حوزه کاری نیروگاه بوشهر در اختیار سازمان انرژی اتمی است ولی با پیگیری‌های وزرات نیرو، رئیس سازمان انرژی اتمی قول وارد شدن500 مگاوات به مدار برق کشور در تابستان سال جاری را داده است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: با وارد شدن 500 مگاوات دیگر در سال آینده کل برق وارد شده از نیروگاه اتمی بوشهر به مدار تولید برق کشور به یک هزار مگاوات خواهد رسید.

وی با تاکید بر همراهی بخش‌های مختلف از جمله جهاد کشاورزی و محیط زیست و وزارت نیرو و استانداری‌های مربوط با دریاچه ارومیه گفت: امیدوارم تصمیمات مشترک گرفته شده برای اجرایی کردن سند راهبردی دریاچه ارومیه در آینده نزدیک اجرایی شود.

وی روند توسعه سازه‌های آبی در آذربایجان غربی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با ایجاد سازه‌های آبی همچون سطح آب و حفر چاه و توسعه کانال‌های آب رسانی، روند خدمات رسانی به شهروندان استان آذربایجان غربی بهبود خواهد یافت.

وی با تاکید بر بالا رفتن کیفیت آب کشور عنوان کرد: با توجه به بارش باران‌های اسیدی از 50 سال قبل به بعد کل کشورهای جهان با مشکل کنترل کیفیت کامل آب شرب مواجه شده‌اند و وزارت نیرو نیز با تجهیز کردن آزمایشگاه‌های خود سعی در بالا بردن کیفیت آب شرب خواهد کرد.

وی با اشاره به سامانه فاضلاب ارومیه عنوان کرد: از سال 73 که ساخت سامانه فاضلاب ارومیه شروع شد تا قبل از دولت نهم پیشرفت کمی داشت ولی ما در دولت نهم توانستیم مدول اول فاضلاب ارومیه را راه‌اندازی کنیم.

کد خبر 80759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز