جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۵۵
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری باید به سمت فراهم کردن فضا برای سرمایه‌گذار و افزایش انگیزه شهروندان برای تجمیع در بافت‌های فرسوده برود،گفت:

شهرداری در موضوع بافت‌های فرسوده هیچ‌گونه نگاه اقتصادی انتفاعی ندارد و در حل موضوع بافت‌های فرسوده باید 2حوزه عقل ابزاری و عقل نظری با هم پیش برود؛ زیرا تلاش در این راه، کاری از جنس جبهه و جنگ است.

در نشست مشترک نوسازان شهر تهران که با حضور دکتر محمد باقر قالیباف و به میزبانی شهرداری منطقه 18 برگزار شد، معاون امور مناطق، معاون شهرسازی و معماری، مدیرعامل سازمان نوسازی، شهرداران مناطق 22‌گانه و مدیران عامل شرکت نوسازان مناطق حضور داشتند.

محمدباقر قالیباف در این نشست با تاکید بر اهمیت موضوع بافت‌های فرسوده اذعان داشت: نوسازی بافت‌های فرسوده یک کار چند وجهی و موضوعی اجتماعی است.

به گفته قالیباف، شهرداری باید به سمت فراهم کردن فضا برای سرمایه‌گذار و افزایش انگیزه شهروندان برای تجمیع برود. وی بار دیگر با تاکید بر اینکه شهرداری در موضوع بافت‌های فرسوده هیچ‌گونه نگاه اقتصادی ندارد، خاطر نشان کرد: در حل موضوع بافت‌های فرسوده باید 2حوزه عقل ابزاری و عقل نظری با هم پیش برود‌؛ زیرا تلاش در این راه، کاری از جنس جبهه و جنگ است.

شهردار تهران با اشاره به تلاش 3ساله شهرداری برای حل این مشکل یادآور شد: برای ادامه این کار باید در زمینه جلب اعتماد شهروندان تلاش کنیم و توانمند‌سازی را در مجموعه شهرداری و مردم انجام دهیم.وی در ادامه، در اولویت قراردادن 3موضوع درآمد، نوسازی بافت‌های فرسوده و حمل‌ونقل عمومی را از شهرداران مناطق خواستار شد.

ابتدای این مراسم نیز مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران به ارائه گزارشی از تشکیل شرکت‌های نوسازان مناطق پرداخت و اهداف و برنامه‌های این شرکت‌ها را تشریح کرد.

[ آغاز مرحله دوم نوسازی بافت‌های فرسوده در تهران]

ظرفیت‌های بالقوه شهرداری

از سوی دیگر، عضو کمیسیون عمران و شهرسازی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با سما گفت: مجلس و کمیسیون عمران در نظر دارند در برنامه 5ساله پنجم به کمک شهرداری آمده و برای بافت‌های فرسوده تهران برنامه‌ریزی مصوب کنند. 

حسن نریمان اذعان داشت: شهرداری تهران در بحث بافت‌های فرسوده، کارنامه قابل‌قبولی دارد اما برخی درک درستی از این کار مهم شهرداری ندارند. با توجه به اینکه 3میلیون نفر از جمعیت 5/7میلیونی تهران در بافت فرسوده زندگی می‌کنند، این نگاه شهرداری بسیار ارزشمند بوده است.

نایب رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس به‌ظرفیت‌های بالقوه اجرایی شهرداری تهران و بافت‌های فرسوده اشاره کرد و افزود: مجلس با تصویب قوانین، قوه قضاییه و قضات با درک صحیح از مسئله و دولت با نگاه ویژه، می‌توانند به یاری شهرداری تهران آمده و مشکل بافت‌های فرسوده تهران را در برنامه 5ساله پنجم مرتفع کنند.

کد خبر 80865

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز