بیست و هشت نوزاد از ۳۱ نوزاد نارسی که در بیمارستان محاصره شده الشفاء در شهر غزه به دنیا آمده بودند، به مصر منتقل شده‌اند تا بتوانند مراقبت‌های لازم برای رشد را دریافت کنند.

hospital

به گزارش همشهری آنلاین این نوزادان نارس هنگامی که منتظر ورود به مصر از طریق گذرگاه رفح بودند، در یک بیمارستان در شهر مرزی رفح نگهداری می‌شدند.

این نوزادان کوچک بودند به طوری که چهار نوزاد نارس به راحتی در یک گهواره جا می‌شدند. دستبندهای شناسایی آنها دور مچ پاهای کوچکشان آویزان بود و اندام‌های کوچک آنها را برجسته می‌کرد. آنها نحیف‌تر از آن بودند که در اختیار خانواده‌هایشان قرار بگیرند و پرستاران و پزشکان آنها را با شیشه تغذیه می‌کردند.

در نهایت فرصتی انتقال دادن آنها فراهم شد و داوطلبان هلال احمر فلسطین نوزادان را از بیمارستا الشفاء خارج کردند- هر چهار کودک کوچک بر روی یک برانکارد.

سازمان جهانی بهداشت در روز یکشنبه تخلیه ۳۱ نوزاد را از بیمارستان الشفاء سازماندهی کرد. این نوزادان ابتدا به بیمارستان امارات در شهر رفح در جنوب نوار غزه برده شدند تا امکان تخلیه آنها به مصر فراهم شود.

بیمارستان الشفاء از بیش از یک هفته پیش تحت محاصره نیروهای رژیم صهیونیستی بود و با کمبود تجهیزات و سوخت برای راه‌اندازی آخرین ژنراتور خود مواجه شده بود. وزارت بهداشت غزه می‌گوید بیش از 250 بیمار بحرانی یا مجروح همچنان در محوطه بیمارستان گیر افتاده‌اند.

هلال احمر فلسطین گفت که تیم‌های‌های امدادگران در روز دوشنبه از بیمارستان امارات در رفح در جنوب غزه حرکت کردند و نوزادان را به مصر منتقل کردند.

وضعیت نابسامان ۳۹ نوزاد نارس در این بیمارستان محاصره شده در این ماه دنیا را مجذوب خود کرده بود و طی این مدت تعدادی از این نوزادان (هشت نوزاد از ۳۹ نوزاد) به دلیل وخامت شرایط در این مرکز در شمال غزه در حین حمله رژیم صهیونیستی به این منطقه جان باختند.

کد خبر 809534

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha