رئیس سازمان بسیج سازندگی با اظهار تأسف از حذف بسیج سازندگی از جدول اشتغال ‌گفت: "ما به دنبال نام، نان و دیده شدن نبودیم، در کنار همه تلاش‌هایی که در کشور صورت می‌گیرد بسیج سازندگی هم بود، اما در لایحه ۱۴۰۳ همه در جدول ماندند، ولی ‌ما خط خوردیم.

سردار محمد زهرایی

به گزارش همشهری آنلاین، سردار محمد زهرایی پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته بسیج در جمع خبرنگاران استان مازندران با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در سطح کشور اظهار داشت: در بخش آب شرب روستایی تعداد روستاهای هدف در ابتدا ۷ هزار و ۱۳۸ مورد گزارش شد که پس از بررسی‌های بیشتر، این عدد به ۹ هزار و ۶۰۰ روستا رسید که از طریق قرارداد با وزارت نیرو تا سه سال آینده آبرسانی ‌خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی تعداد روستاهای فاقد آب شرب در کشور را تا ۱۶ هزار مورد عنوان ‌کرد و افزود: مهم این است که بسیج سازندگی کار را شروع کرده و تاکنون نیز از ۹ هزار و ۶۰۰ روستای هدف، آبرسانی به ۳ هزار روستا تمام شده و از این تعداد، یک هزار و ۴۰۰ روستا را بسیج استان‌ها به تنهایی و بقیه را پیمانکاران یا رده‌های دیگر بسیج مانند قرارگاه خاتم انجام داده‌اند.

سردار زهرایی با بیان اینکه طرح "از آبخیز تا جالیز" را در دست اجرا داریم، تصریح کرد: این طرح‌ در بیش از ۱۳۰ میلیون هکتار از اراضی کشور که قابلیت عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری دارد، اجرایی می‌شود و ‌تاکنون مطالعات ‌در ۱۹ میلیون هکتار صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه براساس قراردادی که با وزارت نیرو منعقد شده‌ این طرح در یک هزار و ۸۰۰ آب‌بندان استان‌های شمالی صورت می‌گیرد، ادامه داد: طرح از آبخیز تا جالیز یک قرارداد چهار ساله با رقمی افزون بر ۶۰ هزار میلیارد تومان است که در آن اقداماتی از قبیل قنات، کانال‌کشی، ایجاد استخر در مزارع دیده شده است.

سردار زهرایی همچنین از ساخت ۴۰ هزار مسکن مددجویان طی چهار سال به تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد خبر داد و گفت: تمام این واحدها به اتمام رسیده است، اما اگر نیاز باشد باز هم برای ساخت مسکن مددجویی اقدام خواهیم کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی "احداث جاده بین مزارع، ایجاد دهکده‌های اقتصاد مقاومتی، توجه به اقتصاد خرد، مردمی‌کردن اقتصاد، توجه به دانش‌بنیان شدن طرح‌ها، و کمک به بازاریابی محصولات را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت: تمام این طرح‌ها در دست اجراست.‌

سردار زهرایی در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار تأسف از حذف بسیج سازندگی از جدول اشتغال کشور گفت: "ما به دنبال نام، نان و دیده شدن نبودیم، در کنار همه تلاش‌هایی که در کشور صورت می‌گیرد بسیج سازندگی هم بود، اما در لایحه ۱۴۰۳ همه در جدول ماندند، ولی ‌ما خط خوردیم"، سال گذشته نیز نام بسیج سازندگی از این جدول حذف شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه امسال نیز در لایحه ۱۴۰۳ شنیده‌ها حاکی از آن است که باز هم در جدول اشتغال ‌نامی از بسیج سازندگی نیست، بیان کرد: ‌عملکردمان در سامانه رصد قابل پیگیری است و براساس صحت‌سنجی‌هایی که دولت انجام شده‌ کار بسیج سازندگی با عملکرد بالای ۱۰۰ درصد به درستی صورت گرفته و صحیح بوده است.

سردار زهرایی با بیان اینکه سال گذشته از محل تبصره ۱۶ تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زا، ۶ هزار میلیارد تومان دریافت شد و به ایجاد ۸۰ هزار شغل انجامید، گفت: ۱۱۰ هزار جهادگر در ۲۲ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی و در ۴۰۰ نقطه از کشور به مناسبت هفته بسیج در رزمایش جهادگران فاطمی ۳ فعالیت می‌کنند.

کد خبر 809782
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha