۹ قاتل سحرگاه دیروز در زندان قزل حصار پای چوبه دار رفتند اما ۲ نفر از آنها قصاص شدند و ۷ نفر دیگر توانستند مهلت بگیرند و از پای چوبه دار به زندان برگردند.

طناب دار

همشهری آنلاین؛ سرنخ: پیش از آنکه خورشید در روز چهارشنبه اول آذر ماه طلوع کند، ۹ قاتل که محکوم به قصاص شده و حکم مرگشان به تایید قضات دیوان عالی کشور رسیده بود، پای چوبه دار رفتند تا مجازات شوند. پرونده آنها به ایستگاه پایانی رسیده بود با این وجود آخرین تلاش های تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران برای نجات این افراد از قصاص ادامه داشت. هر یک از این قاتلان که در پرونده های جداگانه مرتکب جنایت شده بودند از ۲۴ ساعت قبل تر به قرنطینه منتقل شده بودند. آنها سحرگاه دیروز یکی پس از دیگری به سالن اجرای زندان منتقل شدند اما در میان آنها، تنها دو قاتل به دار مجازات آویخته شدند. ۷ قاتل دیگر نیز با تلاش تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران که پیش از طلوع خورشید در محوطه زندان حاضر شده بودند، از مجازات مرگ رهایی یافتند و توانستند از اولیای دم مهلت بگیرند و فرصت زندگی کردن به دست آورند.

قتل عروس خانواده

نخستین قاتلی که پای چوبه دار رفت و قصاص شد، مردی بود که ۱۷ فروردین سال ۹۰ جان همسر برادرش را گرفت. این پرونده جنایی از روز نوزدهم فروردین سال ۹۰ با پیدا شدن جسد زنی جوان در منطقه رضی آباد واقع در شهریار گشوده شد. آن روز شهروندان به پلیس زنگ زدند و اعلام کردند که جسد زنی را داخل چاه مزرعه ای مشاهده کرده اند. دقایقی از اعلام این گزارش می گذشت که کارآگاهان جنایی در محل حادثه شدند. با مشاهده جسد، آتش نشانان نیز راهی آنجا شدند و جسد را از درون چاه بیرون کشیدند. با انجام معاینه های اولیه از جسد، مشخص شد که دو روز از مرگ زن جوان می گذرد و علت مرگ نیز خفگی بود. با این وجود بازپرس جنایی دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را داد تا با انجام معاینات علت اصلی مرگ مشخص شود.

در حالی که تحقیقات برای شناسایی هویت جسد و رمزگشایی از قتل وی شروع شده بود، یک هفته بعد از کشف جسد، مردی به پلیس آگاهی مراجعه کرد و از ناپدید شدن همسر جوانش خبر داد.

این مرد گفت: من و همسرم ساکن یکی از شهرهای غربی کشور هستیم. مدتی قبل من برای کار به تهران آمدم و تقریبا هر ماه برای او پول می‌فرستادم. مرد جوان افزود: آخرین بار هفدهم فروردین، ۲۱ میلیون تومان پول موجود در حساب بانکی‌ام را برداشت کرده و در کیف همسرم گذاشتم و هر دو به تهران سفر کردیم. روز بعد در پایانه غربی تهران منتظر یکی از دوستان قدیمی بودم تا او را ببینم و سپس همسرم به شهر شیراز نزد خانواده‌اش برویم

وی ادامه داد: هرچه منتظر ماندیم، خبری از دوستم نشد. بنابراین از همسرم خواستم در پایانه بماند تا من به گیشه فروش بلیت بروم. ۲۰ دقیقه بعد وقتی برگشتم، خبری از همسرم و ساک پول نبود. چند ساعتی در پایانه مسافربری به جستجو پرداختم اما او را پیدا نکردم.

مشخصاتی که او از همسر گمشده اش می داد با جسد کشف شده در چاه مزرعه مطابقت داشت. به همین دلیل وی در پزشکی قانونی حضور یافت و جسد همسرش را شناسایی کرد.

با مشخص شدن هویت مقتول، ماموران به تحقیق دوباره از شوهر وی پرداختند اما او مدعی بود که با همسرش اختلافی نداشته و احتمال می‌دهد همسرش قربانی سرقت ۲۱ میلیون تومان پولی که به همراه داشته، شده است.

مرد جوان به عنوان تنها مظنون پرونده بازداشت شد و تحقیقات از او ادامه داشت تا اینکه بعد از گذشت ۵ ماه وی اسرار قتل همسرش را فاش کرد و گفت برادرش نیز قاتل اصلی است.

متهم به قتل گفت: چند وقتی می شد که با همسرم دچار اختلاف شده بودم. دعوا و مشاجره‌مان هر روز بیشتر می‌شد تا این‌که همسرم مرا تهدید کرد که اگر به این اختلاف‌ها پایان ندهم، با مراجعه به دادگاه خانواده ابتدا مهریه‌اش را از من می‌گیرد و بعد تقاضای طلاق می‌کند.

این مرد ادامه داد: ابتدا حرف‌های همسرم را جدی نگرفتم اما بعد از چند روز متوجه شدم او به دادگاه خانواده رفته و مهریه‌اش را اجرا کرده است. این را که شنیدم خیلی عصبانی شدم و تصمیم به قتل او گرفتم. برای اجرای این نقشه، موضوع را با یکی از برادرانم که معتاد است در میان گذاشتم که او قول داد برای اجرای این نقشه با من همکاری کند.

وی افزود: یک روز پیش از حادثه در گفت‌وگو با همسرم خواستم ابتدا به ملاقات خانواده‌اش برود و بعد از بازگشت ۲ نفری به دادگاه خانواده برویم.

نیمه شب حادثه در پایانه غرب تهران برادر معتادم به ما ملحق شد و خواست به همراه وی به خانه اجاره‌ای‌اش در شهریار برویم تا او با برداشتن وسایلش همراه ما به سفر بیاید. به این ترتیب خودروی پرایدی را به طور دربستی کرایه کرده و از تهران به شهریار رفتیم. در منطقه رضی‌آباد از راننده خواستیم توقف کند و ۳ نفری از خودرو پیاده شدیم.

ابتدا با مشت ضربه‌ای به سر همسرم زدم و بعد برادرم کمربند را به دور گردنش انداخت و او را خفه کرد. با اطمینان از مرگ همسرم جسد را درون چاه مزرعه انداخته و با برداشت ساک پول متواری شدیم. در میانه راه مبلغی از پول‌هایم را به برادرم دادم تا فرار کند و بعد از آن با مراجعه به خانواده همسرم در شیراز گمشدن دخترشان را به آنها اطلاع دادم

با اعتراف این مرد، برادر معتاد وی بازداشت شد و در بازجویی ها به قتل زن جوان اعتراف کرد. وی گفت که وقتی برادرش از او کمک خواسته تصمیم گرفته با وی همکاری کند.

برادرشوهر مقتول پس از اقرار به جنایت بازداشت شد و بعد از بازسازی صحنه قتل به زندان انتقال یافت. این مرد جنایتکار بعد از گذشت ۱۲ سال از زمان جنایت، سرانجام سحرگاه دیروز، پیش از طلوع آفتاب به دار مجازات آویخته شد.

قصاص دو جنایتکار  پیش از طلوع خورشید در زندان قزل حصار + جزییات کامل

راننده خشمگین

دومین قاتلی که سحرگاه دیروز پای چوبه دار رفت و قصاص شد، مردی بود که چهارم بهمن سال ۸۸ در درگیری جان جوانی را گرفته بود. ماجرا از این قرار بود که روز حادثه گزارش قتل مردی جوان به پلیس تهران اعلام شد. مقتول مردی بود که توسط راننده نیسانی زیر گرفته شده و جان باخته بود. آنطور که شاهدان می گفتند مقتول سوار بر خودروی پراید خود بود اما بر سر جای پارک با هم درگیر شدند. دعوای آنها پایان خوشی نداشت و با جنایت پایان یافته بود. به دنبال این حادثه راننده نیسان فرار کرده بود که با انجام ردیابی های، وی شناسایی و دستگیر شد. عامل جنایت در درگیری به قتل اعتراف کرد و گفت: من میخواستم ماشینم را پارک کنم و حتی راهنما هم زده بودم اما ناگهان راننده پرایدی از پشت سر پیچید و رفت جایی که من می خواستم پارک کنم. همین مساله، ‌آغاز درگیری میان ما بود. ناگهان راننده پراید از ماشینش پیاده شد و به سمت من هجوم بردارد. دعوای ما ادامه داشت تا اینکه من از شدت عصبانیت وی را زیر گرفتم اما قصد کشتن او را نداشتم.

این مرد پس از محاکمه در دادگاه به قصاص محکوم شد و اگرچه به رای اعتراض کرد اما قضات دیوان عالی کشور این حکم را تایید کردند و قابل اجرا دانستند. به این ترتیب عامل جنایت پس از گذشت ۱۴ سال به مرحله مجازات رسید.

کد خبر 809820

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    0 1
    قصاص سزای آن مرد معتاد بود.برادرش که همسر مقتول بود آزاد است؟ جنبه عمومی ندارد؟
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    0 1
    سزای اعمالشان را چشیده اند‌. باید اطلاع رسانی شود تا هرکی بخودش اجازه قتل ندهد