چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
۰ نفر

در هفته‌ای که حالا دارید آخرین روزش را سپری می‌کنید، در کنار همه اتفاقات ریز و درشت آن، یک رویداد جالب و هیجان انگیز هم برگزار شده که مناسبت اش «هفتمین دوره هفته آشپزی ایتالیایی در دنیا» بود.

هفته خوراک ایتالیایی

به گزارش همشهری آنلاین، سفارت ایتالیا برای ترویج و ارج نهادن به کیفیت محصولات غذایی و نیز فرایند تولیدشان به سبک و سیاق کشورمان، مجموعه‌ای از رویدادهای نوآورانه را برگزار کرده که در این رویدادها، سرآشپز جوزپه دی بلا و طبخ‌کننده حرفه‌ای پیتزا ماریو بلکاسترو که از جانب فدراسیون آشپزی ایتالیا و به همین مناسبت به تهران آمده بودند، محصولات غذایی و دستور پخت‌های ایتالیایی را به وسیله مجموعه‌ای از نمایش‌های آشپزی که بسیار مورد توجه واقع شده، شرح دادند.

این مجموعه مراسم با یک شوی آشپزی مختص پخت پیتزای ناپلی در رستوران سینسیر شروع شد و پس از آن با یک ناهار حرفه‌ای و ممتاز در هتل اسپیناس پالاس ادامه یافت که الهام گرفته از ترکیب سنت، خلاقیت و نوآوری بود. در نهایت، این رویدادها در بنلی لانژ با به نمایش گذاشتن آداب و رسوم آشپزی محلی به پایان رسید. در این مراسم، غذاهایی مرتبط با سنت های خاص محلی ایتالیا ارائه شدند و موضوع محوری رویداد آخر اصالت آشپزی ایتالیایی و رژیم غذایی مدیترانه‌ای بود که در واقع هم راستا با موضوع این دوره از هفته آشپزی ایتالیایی هم بود: «بر سر میز با غذای ایتالیایی، سلامت همراه با طعم خوش.»

بیشتر بخوانید:

در جریان این رویدادها به نامزدی آشپزی ایتالیا برای درج در لیست میراث فرهنگی بشری غیرمادی یونسکو هم اشاره شد و ضمن اینکه در پیوند با هفته زبان ایتالیایی در دنیا که به تازگی به سرانجام رسیده، چند ویدئو نیز که از سوی بنیاد Casa Artusiتهیه شده و مرتبط با گستره زبان و فرهنگ آشپزی ایتالیایی بود، به نمایش در آمد.

کد خبر 809829

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha