همشهری آنلاین: یک کارگزار بورس گفت: عرضه‌های جدید دولتی باید معقول و عادلانه صورت بگیرد و قیمت براساس عرضه و تقاضا تعیین شود تا افراد با آگاهی بتوانند تصمیم‌ درستی اتخاذ کنند.

تیمور ابوحمزه، با اشاره به عرضه‌های دولتی در سال 88 گفت: متاسفانه در رقابت‌های بی‌جایی که در عرضه‌های اولیه صورت می‌گیرد قیمت سهم بالا تعیین می‌شود که اگر رکودی در بازار ایجاد شود تعداد خریداران کم شده و افراد دچار زیان می‌شوند، بنابراین عرضه‌های بعدی سازمان خصوصی‌سازی باید معقول و عادلانه صورت گیرد.[مفاهیم: کارگزار بورس]

وی که با ایسنا گفت‌وگو می‌کرد گفت: باید افراد با آگاهی و اطلاعات کامل در این عرضه‌ها شرکت کنند و گرفتار جو نشوند تا در خریداری سهم دچار زیان نشوند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌ بورس با حساسیت شرکت‌های دولتی را پذیرش کرده و اطلاعات شفاف و به موقع را از آنها درخواست می‌کند که باید تمامی این اطلاعات در اختیار عموم قرار گرفته و قیمت‌گذاری براساس اطلاعات درستی صورت گیرد.

وی در ادامه ضمن لزوم تنوع ابزارهای بورس اوراق بهادار تهران شامل اوراق مشارکت و قراردادهای آتی، تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران برای خریداری بانک تجارت را بلندمدت ارزیابی کرد و افزود: سرمایه‌گذاران برای خریداری بانک تجارت با نگاه بلند مدت و اطلاعات کافی اقدام به خرید این بانک کنند.

کد خبر 81000

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز