رئیس جمعیت هلال احمر ازنا از پایان عملیات جستجو با کشف پیکر آخرین کوهنورد مفقودشده در ارتفاعات سن‌بران خبر داد.

حادثه در کوه - سقوط بهمن - ریزش غار

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا سلیمانی رئیس جمعیت هلال احمر ازنا اظهار کرد: با تلاش و جست‌وجوی تیم امداد، پیکر آخرین کوهنورد در ارتفاعات "سن‌بران" این شهرستان پیدا شد.

وی افزود: اکنون پیکر پنج کوهنورد جان باخته در بهمن ارتفاعات سن‌بران ازنا پیدا شده و کار جستجو به پایان رسیده است.

براساس این گزارش، یک تیم ۹ نفره روز گذشته باوجود هشدارهای اداره کل مدیریت بحران استان و شهرستان ازنا مبنی بر عدم صعود کوهنوردان و گردشگران به ارتفاعات، از دورود به ارتفاعات سنبران صعود می‌کنند که متاسفانه درگیر بهمن می‌شوند.

این ۹ نفر از استان‌های همدان (۲ کوهنورد ملایری) ۷ نفر از لرستان (یک نفر از بروجرد و ۶ نفر از دورود) بودند که ۴ نفر آنها مصدوم و از طریق بالگرد به بیمارستان امام جعفر صادق(ع) الیگودرز منتقل شدند همچنین ۵ نفر دیگر نیز در زیر بهمن مفقود شده‌اند که پیکر آنان پیدا شده است.

منبع: ایرنا

کشف ۳ جسد در صبح امروز

پیش‌از این، محمدرضا فاتحی فرماندار شهرستان ازنا اظهار کرد: با تلاش تیم‌های امدادی و گروه‌های جستجوگر، صبح امروز جسد ۳ کوهنورد گرفتار در بهمن پیدا شد و فرآیند انتقال آنها در حال انجام است.

وی اضافه کرد: امیدواریم کوهنوردان به توصیه‌های ستاد مدیریت بحران و هواشناسی اهتمام ویژه داشته باشند تا دیگر شاهد حوادث تلخ و ناگوار این چنینی نباشیم.

فرماندار ازنا گفت: براساس تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان، محدودیت‌هایی برای حضور کوهنوردان در منطقه لحاظ شده تا افراد بدون مجوز اقدام به صعود نکنند.

فاتحی بیان کرد: شهرستان ازنا امکانات و تجهیزات لازم را ندارد و علاوه بر استفاده از ظرفیت و امکانات شهرستان و هیات کوهنوردی استان از ظرفیت و تجهیزات کوهنوردان استان تهران و مرکزی برای نجات کوهنوردان استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: این گروه ۹ نفره کوهنوردی بدون مجوز و هماهنگی با هیات کوهنوردی وارد منطقه شدند.

فرماندار ازنا با بیان اینکه با تلاش گروه‌های امدادی جسد پنج کوهنورد گرفتار در بهمن سِن‌بران ازنا پیدا شدند، اظهار کرد: در شهرستان تشیع جنازه‌ برای این کوهنوردان انجام خواهد شد.

وی گفت: میرحسین دهقانی و کیارش لشنی از دورود، جواد نصرالهی از شهرستان بروجرد، جواد نجفی و حامد حسینی از شهرستان ملایر کوهنوردان جان‌باخته این حادثه بودند.

منبع: ایسنا

کد خبر 810289

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی قدیمی IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    3 0
    من داغ برادر در چنین حادثه ای ، در همین منطقه، سال ۸۴ دیده ام، خیلی سخته، خیلی. تسلیت میگم خانواده هاشون . به خانواده هاشون صبر بده. از طرف برادر کوهنورد فقید، زنده یاد محمود قدیمی.
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    برای رفتن به کوه باید از کی اجازه و مجوز بگیریم؟