هالند در لیگ برتر انگلیس به یک رکورد ویژه رسید و نشان داد که در گلزنی از همه مهاجمان بیشتر عجله دارد.

هالند

به گزارش همشهری‌آنلاین، رقابت شدیدی بین هالند، رونالدو، هری کین و امباپه برای کسب عنوان بهترین گلزن سال‌۲۰۲۳ در جریان است. آنها هر هفته بر شمار گل‌های خود می‌افزایند و هر بار رکوردهای تازه‌ای ثبت می‌کنند.

ارلینگ هالند در تساوی یک-یک منچسترسیتی مقابل لیورپول به قرمزها هم گل زد و حالا بین همه باشگاه‌های انگلیسی تنها برنتفورد از زیر دستش در رفته و گلی از او نخورده است.

هالند مقابل ۲۰تیم از ۲۱تیم حریف خود در لیگ برتر موفق به گلزنی شده.

مهاجم نروژی همانطور که در خبرها خوانده‌اید، به رکورد ۵۰گل زده در لیگ برتر رسید، آن‌هم در کوتاه‌ترین زمان ممکن و فقط پس از ۴۸مسابقه. او کمتر از یک فصل‌ونیم است که به لیگ برتر آمده. نام سریع‌ترین بازیکنانی را که به ۵۰گل در این رقابت‌ها رسیده‌اند، مرور کنیم.

هالند: ۴۸بازی

از نخستین بازی‌ هالند در لیگ برتر که مقابل وستهم موفق به گلزنی شد، فقط ۴۸مسابقه طول کشید تا ۵۰گل به حریفان من‌سیتی بزند. او از رکورد ۲۸ساله اندی کول رد شد و برای این کار ۱۷بازی از مهاجم سابق منچستریونایتد کمتر انجام داد. هالند از همه لحاظ سریع‌ترین گلزن تاریخ لیگ برتر است؛ هیچ بازیکنی زودتر از او به ۱۰‌گل(۶بازی)، ۲۰گل (۱۴بازی)، ۳۰گل(۲۷بازی)، ۴۰گل (۳۹بازی) و ۵۰گل‌(۴۸بازی) نرسیده است. هالند فصل پیش با ۳۶ گل زده رکورد گلزنی در یک فصل این رقابت‌ها را نیز از آن خود کرده بود.

اندی کول: ۶۵بازی

بازی منچستریونایتد و ایپسویچ تاون در مارس‌۱۹۹۵ شاهد شکستن بیش از یک رکورد در لیگ برتر بود. منچستریونایتد این بازی را ۹بر صفر برد و نخستین تیمی شد که ۹گل در یک بازی لیگ برتر به ثمر رساند و این در حالی بود که اندی کول با زدن ۵گل، به ۵۰گل در لیگ برتر رسید. کول دوره افول را پشت سر می‌گذاشت و قبل از این مسابقه در اولدترافورد فقط ۵گل در ۱۹بازی آخر خود در لیگ به ثمر رسانده بود اما آن بعدازظهر او را در شصت‌وپنجمین بازی خود به ۵۰گل در لیگ برتر رساند؛ سریع‌ترین بازیکنی در تاریخ که آن زمان به این تعداد گل می‌رسید. او همچنین نخستین بازیکنی بود که در یک بازی لیگ برتر ۵گل زده بود. تونی وودکاک اکتبر۱۹۸۳ برای آرسنال در مقابل استون ویلا، نخستین بازیکنی بود که در لیگ سطح اول انگلیس و پیش از آغاز لیگ برتر این کار را انجام داده بود.

کول قبل از رفتن به منچستر در ۵۸بازی برای نیوکاسل ۴۳گل در لیگ برتر زده بود. او دوران حرفه‌ای خود در لیگ برتر را با ۱۸۷گل پایان داد، درحالی‌که ۱۲۰بازی طول کشید تا ۵۰گل دیگر به ثمر برساند و در این رقابت‌ها ۱۰۰گله شود. او ۱۸۵بازی برای زدن ۱۰۰گل لیگ برتر نیاز داشت که به‌طور مشترک نهمین گلزن سریع در این رقابت‌ها بود.

آلن شیرر: ۶۶بازی

آلن شیرر نخستین بازیکنی بود که سپتامبر۱۹۹۴ در بازی نیوکاسل مقابل اورتون به ۵۰گل در لیگ برتر رسید؛ قبل از اینکه دقایقی بعد با یک پنالتی به گل شماره۵۱ برسد. مهاجم پیشین بلکبرن شاهد بود که کول فقط ۶ماه بعد با یک بازی کمتر این رکورد را شکست اما او در رسیدن به گل شماره۱۰۰ از همتای منچستری‌اش سریع‌تر بود و در ۱۲۴مسابقه این کار را انجام داد؛ ۱۷بازی سریع‌تر از هر گلزن دیگری در تاریخ لیگ برتر. شیرر دوران حرفه‌ای خود را با رکورد ۲۶۰گل در لیگ برتر و با ۲۳گل در لیگ سطح اول پیش از معرفی لیگ برتر در سال‌۱۹۹۲ به پایان رساند. مجموع گل‌های او با ۲۸۳گل در لیگ‌های سطح اول فوتبال انگلستان بود که پنجمین رکورد گلزنی در تاریخ لیگ‌های این کشور محسوب می‌شود.

رود فان‌نیستلروی: ۶۸بازی

او آگوست‌۲۰۰۳ به لطف گلی که به نیوکاسل زد، به ۵۰گل خود رسید؛ نخستین گل منچستریونایتد در پیروزی ۲بریک پس از اینکه آلن شیرر دروازه میزبان را در سنت‌جیمزز پارک باز کرده بود. این پنجاهمین گل و دهمین بازی متوالی در لیگ برتر بود که فان‌نیستلروی برای یونایتد موفق به گلزنی می‌شد که این هم یک رکورد منحصربه‌فرد بود. ۴روز بعد مهاجم هلندی در بازی بعدی خود مقابل ولوز موفق به گلزنی نشد و بعدها شاهد شکستن رکوردش توسط جیمی واردی با گلزنی در ۱۱بازی پیاپی بین آگوست تا نوامبر ۲۰۱۵ برای لسترسیتی بود. فان‌نیستلروی پس از ۵فصل حضور در منچستریونایتد، لیگ برتر را به مقصد رئال‌مادرید ترک کرد و این لیگ را با ۹۵گل در ۱۵۰بازی رها کرد. فقط ۳بازیکن در کمتر از ۱۶۰بازی به ۱۰۰گل در لیگ رسیده بودند و اگر نیستلروی می‌ماند، حتما می‌توانست نفر چهارم باشد. او علاوه بر این رکورد کمترین بازی برای رسیدن به ۵۰گل در لیگ قهرمانان اروپا (۶۲بازی) را دارد که ۴بازی سریع‌تر از لیونل مسی (۶۶) است.

فرناندو تورس: ۷۲بازی

فرناندو تورس در ۳فصل ابتدایی خود در لیگ برتر عالی بود. این مهاجم اسپانیایی رکورد سریع‌ترین بازیکن لیورپول برای رسیدن به ۵۰گل در لیگ برتر را به نام خود ثبت کرد. تورس دسامبر۲۰۰۹ مقابل استون ویلا به رکورد ۵۰گل در لیگ برتر رسید و در نهایت با ۶۵گل در ۱۰۲بازی لیگ به دوران خود در لیورپول پایان داد. پس از انتقال ۵۰میلیون پوندی به چلسی در ژانویه‌۲۰۱۱، چشمه گلزنی‌ تورس هم خشک و او اسیر طلسم پیراهن شماره۹ آبی‌ها شد. تورس در ۱۱۰بازی در لیگ برتر، برای باشگاه لندنی فقط ۲۰گل زد و میانگین گلزنی‌اش از ۱۲۱دقیقه یک گل در لیورپول، به ۳۴۰دقیقه یک‌گل در چلسی کاهش یافت.

محمد صلاح: ۷۲بازی

محمد صلاح با ۲گل در پیروزی ۴-۳ لیورپول مقابل کریستال پالاس که ژانویه‌۲۰۱۹ در آنفیلد به‌دست آمد، با رکورد ۷۲بازی تورس برابری کرد. گل دوم مهاجم مصری در این بازی او به گل شماره ۵۰ در لیگ برتر رساند. ‌۴۸گل از این ۵۰گل را صلاح برای قرمزها و ۲گل اولش را سال‌۲۰۱۴ با پیراهن چلسی زده بود. پیش از هالند این صلاح بود که با کمترین دقایق بازی رکورد ۵۰گل زده در لیگ برتر را ثبت کرده بود؛ با ۵۳۷۴دقیقه اما هالند از راه رسید و با صرف زمان خیلی کمتر و در ۳۸۲۷دقیقه به ۵۰گل رسید.

یک رکورد دیگر او هم توسط هالند از دست صلاح رفت. تا فصل۲۳-۲۰۲۲، مو صلاح رکورد بیشترین گل در یک فصل ۳۸مسابقه‌ای لیگ برتر را داشت (۳۲گل) و با پشت سر گذاشتن رابی فاولر با ۱۲۸گل برای این باشگاه، بهترین گلزن تاریخ لیورپول در لیگ برتر شده بود. هالند فصل پیش ۳۶گل داشت.

دیگران

پیر امریک اوبامیانگ از آرسنال ۷۹بازی

سرخیو آگوئرو از منچسترسیتی۸۱بازی

تیری آنری از آرسنال ۸۳بازی

کوین رایت- فیلیپس از منچسترسیتی۸۳بازی

دیگو کاستا از چلسی۸۵بازی

کد خبر 810931
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha